Selasa, September 27, 2011

DARAH KETURUNAN

Sesuai dengan darah keturunan aku..

Aku dah tau nak buat tema apa..ARABIAN...

hahahhaha..Sebenarnya ada satu lagi darah keturunan aku..siam..

Takkan aku nak buat tema Siam kot..

Karang kena seksi-seksi plak pemakain dia..kennnnn..!!










Ok la tu Miss Poyo Buat stail ni..heee








Baik buat stail Arabian..sopan la sikit kan..Majlis yang baik-baik ni kena pakai yang elok-elok la..karang melopong plak golongan tua kan..



Haa...sebut pasai darah keturunan aku kan..Sebenarnya aku masih ada lagi sedara mara belah arab sana yang tinggal di Madinah sana.Menjalankan bisnes dekat sana..Dan selalu jugak datang ke Malaysia ni..Tapi aku tak pernah jumpa depa..Abah aku bukannya pernah bawa jumpa pun(sambil berbisik)muahhahahhahaha...Dan dulu..masa Tokwan Im aku masih sihat sejahtera..dia rajin jugak la pi rumah depa kat sana tu..







Macam mana boleh ada darah arab?




Dulu..masa zaman penjajah British dulu(masuk sejarah plak..) Abah kepada tokwan aku..Iaitu Wan Mahmud telah belayar ke Mekah menaiki kapai laut untuk menunaikan Haji.Dia dengan family diaberamai-ramai la pergi sebab time tu hanya orang yang kaya ja mampu pi ke Mekah..(sekarang ni anak cucu dia tak kaya dah..hahahhahahahah)..Sampai saja kat mekah..parent Wan Mahmud ada mengambil seorang budak perempuan berbangsa arab untuk dijadikan anak angkat lepaih tu depa pun bawa balik la budak perempuan tu ke tanah Melayu...sama ada kedah ataupun Pattani..aku keliru la..hahahahha..




Tapi rancangan depa nak buat budak perempuan arab berumur 12 tahun tu sebagai anak angkat bertukaq jadi menantu bila budak perempuan tu dikahwinkan dengan Wan Mahmud iaitu moyang aku..Jeng..jeng..jeng..hahahhahhaha...Kelass kau dapat kahwin ngan anak orang kaya..hahahaha...




Oleh sebab Wan Mahmud ni orang ada-ada la jugak time tu..menurut mulut orang-orang tua kaum kerabat tokwan aku..Wan Mahmud ada 4 orang isteri..sebab tu la muka adik-beradik Tokwan aku lain-lain ja semua..Kecuali tokwan aku dengan abang dan adik perempuan dia ja muka sama sebab depa dari ibu yang sama.




So..macam tu la alkisahnya..Macam mana plak yang darah siam tu..







Kedua ibu bapa Wan Mahmud ni bukan dia keturunan WAN yang banyak berterabur kat Kelantan tu yang.. Tapi Wan dari Kedah.Wan di Kedah ni ramai yang orang sangkut pautkan dengan suami mahsuri Wan Darus tu la..ataupun Wan Mat saman..ala..yang buat terusan kat Aloq Setaq tu la..hahahhahahahahha...Dan menurut cerita Tok aku la iaitu isteri Tokwan aku..hahhahahaa..kedua parent Wan Mahmud ni adalah campuran melayu dan siam dari Bangkok..Sawadikap..hahahhahahaha..Dan tok aku sendiri iaitu bini tokwan Im aku jugak berdarah siam kerana datuk dia adalah seorang siam yang peluk islam untuk mengahwini bini dia yang beragama islam..Paham dak cerita aku ni?Adoyaiiiiii...Tak paham lagi taktau la..panjang lebaq aku crita...


Tapi bukan sapa pun nak baca pasal keturunan aku kan..Aku bukan artis ponnn..hahahhaha.......ok..malas la nak gelak panjanh..aku baru ja balik dari kuar ngan family aku..Dan jugak beli goody beg..Wahh!! cantik gila...tunggu bulan 12 nanti bru aku upload gambaq..wakakkakakka...


Sekarang aku dok pikiaq..benda apa aku nak taruk dalam goody bag tu nanti..Hmmmm! pening aihh!!








2 ulasan:

mama irfan berkata...

ahlan wasahlan ya habibi cik wan oooiiii...

Mrs Poyo berkata...

Anis..

aku rindu kat anak hag..hahhahaha

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!