Rabu, Mei 04, 2011

KEM SOLAT

Sebagai seorang anak dara yang makin muda..hahahahha..keinsafan yang terbit dalam diri aku sangat la tinggi..Ceawaahh!! ayat tak boleh belah..hahahhaha..


Ok-ok...Semakin aku muda ni semakin aku pikir banyak benda aku kena perbaiki terutama sekali ibadat aku...merapu-merapu gak..gila..gila jugak...duniawi..duniawi jugak..tapi untuk yang MAHA ESA ni kena jaga jugak kan...So,bila tempat kerja aku anjurkan kem solat untuk pekerja seluruh Penang,aku pun tak lepaskan peluang jugak la ambil bahagian..Apa?Ingat budak sekolah baru belajar sembahyang ja ka kena pi kem macam ni..orang tua dan anak dara muda aku pun patut layan pi tau...Jangan ingat kita dok layan sembahyang dari kecik kita dah terer?


Masa aku pi..kebanyakkannya yang mai orang tua nak pencen-pencen dah..yang muda-muda macam aku berapa kerat ja..Hai..berita staff yang ada,..banyak ni ka orang muda yang ada..oooo...mybe depa sebok kot...kita kena paham..kem ni kena amik masa seharian..orang tak sebok macam aku ja kot boleh pi..huhuhuhu..


Dan..masa aku dalam kem tu..baru aku tau..yang banyak jugak la kesalahan dalam solat yang aku buat..Fuuhhh..masa ruku' pun boleh salah..gila makcik-makcik pun da bising bila dapat tau sepanajang depa bersembahyang selama ni..rupanya salah..walaupun benda tu nampak remeh..tapi serius penting..huhuhuhu...
Masa sujud pun ada kesalahan dia yang kita tak perasan langsung..fuhhhhh!!! gila betul..



Jadi aku rasa masuk kem ni memang tak rugi la..sebab baru kita boleh tau rupanya..sembahyang yang kita buat sejak kecil ni...rupanya ada yang tak betul..huhuhuhuhu..Tapi takpa..lepas ni..aku kena praktik apa yang ustazah ajar tadi..Masa kita sekarang dah makin singkat..time to change now!!!

Gila kali ni entri aku ada unsur-unsur nasihat la...unsur-unsur pelajaran..hahahahha...Macam la tulis pelajaran dalam entri ni..hahhahahaha....



Berubah untuk amal ibadat takpa..berubah perangai gila-gila lu macam aku tak boleh..Fewwiiiittt!!!!




Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!