Ahad, Mei 08, 2011

MENGEMAS RUMAH PALING AKU TAK SUKA

Hari ialah hari bizi aku..
Pago-pagi ja bangun dari tidoq aku tengok mak dah berdiri baik punya depan pintu bilik au sambil cekak pinggang..

"Kaklong..hari ni kita tak payah masak..hari ni kita buat operasi kemas-kemas satu rumah!"

Masa tu aku jerit tidak!!!..tapi dalam hati jela...gila bang nak jerit secara terbuka..mau kena pelangkung ngan mak aku dipersilakankan la..
Aku ni kalau bab memasak..mak suru aku masak 100 jenis masakan hari aku rela lagi daripada mak suruh aku mengemas..Aku memang tak suka mengemas rumah tau dak..aku sanggup bertapa dulu ataih gunung jerai barang 2,3,4 jam sementara mak nak mengemas...habis kemas aku turun balik mai Penang.Tapi mak aku adalah mak aku..tak siapa boleh bangka..kalau dia suh buat tu..kena buat la..kalau tak bernanah telinga tak pun lebam biji mata..hahhahahahahaha...


Oleh sebab aku malas mengemas,aku memang tak suka gila dengan rumah yang sarat dengan perabot segala mak neek dengan pasu bunga la..bunga-bunga plastik..segala macam-macam hiasan remeh temeh ni la...Benda-benda ni kena penjagaan yang rapi aku tengok..kalau tak jaga memang berabuk la..aku dah la alah dengan habuk..Huiiii...




Aku dah pikiaq kalau rumah aku nanti aku nak ruang tamu sesimple mungkin..Sofa jenis L shape..Tv....meja kecik hidang teh..tu ja...kalau boleh meja tu pun aku taknak..rimasss!!!yang penting....rak buku kena ada...sebab aku gila membaca...Lepastu aku taknak letak karpet..Rimass!! aku taktau la pasai orang suka letak karpet..eeii..habuk-habuk..nak kena vakum plak..eiiii..malas-malas..aku kalau letak tikar je takpa lagi..huhuhuhu..




Haaa...ni ruang tamu idamana ak..sofa dah L Shape(shitt!!! tak tunjuk sepenuhnya plak),tv jenis tu ok dah..rak buku...carpet tu taknak...then ada pasu warna putih tu.aku tak nak..Kan mudah tu..siple..tak payah aku kemas teruk-teruk sangat..aahhaahahhahhah!




tu baru bab ruang tamu..belum dalam bilik ngan dapur lagi..Ni tak.megemas tak mau-mau...barang pun banyak..haiya..serabut!!! Ni kerja abah aku la n..mak aku lebih kurang cam aku jugak..suka benda yang simple..cuma bezanya mak aku rajin mengemas..hahhahahhaha...


Lepas ja kemas rumah,cadang nak keluar dengan Incik Bachok..sepupu aku plak masuk hospital Metro...tak jadi dating la..hahahhahaha...Ni baru balik dari Hospital..melalut plak kat ini...mak tidoq ah!!

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!