Selasa, Mei 03, 2011

JALAN-JALAN CARI PASAL MELAKA 2011

Rasanya baru ja aku tulis pasal pi Melaka baru-baru ni..(padahal tahun lepas..tapi hujung tahun lepas la..hihihii)Ni pi lagi...Tapi walaupun kami pi Melaka tiap-tiap tahun...kami bukan pi tempat yang sama..kami pi tempat yang berlainan..kali ni kami banyak habis masa kat Air Keroh,Pantai Klebang ngan Bandar hilir plak..





Hari first sampai terus pi pantai Klebang..nak makan coconut shake..malangnya orang ramai..kami layan jalan-jalan kat pantai dia jela..apa kejadahnya jalan-jalan kat pantai ni..macam la Penang takdak pantai..Muahahahhahahha






Hari kedua layan pi Air Keroh ngan pi Muar,Johor.Ala...dekat ja nak pi Muar tu..macam dari Seberang Perai nak pi belah Pulau sana...hiihi..





Pi layan taman buaya..Apasal Taman Buaya kat Perlis tak seramai ni hah??best plak tu..Banyak gambar kat taman buaya..tapi dalam hanset Mirul..Malas nak copy kat hanset dia...yang ni jela yang ada..orang masukkan kepala dia dalam mulut buaya..tak heran la..hahhahahhahaha






Sebelum pi Muar..layan amik gambar kat depan Taman buaya..hahhahaha...





Mula-mula nak pi Zoo Melaka sebab dulu kami pi ada persembahan orang utan..Tapi sampai ja depan zoo..Penuh orang..ramai gila-gila..Nak layan tengok menatang pun ramai ka?hahahhahaha....Jadi pi Muar trus..hahhaha

Balik dari Muar..pi Bandr Hilir..tapi Jem gila-gila..sampai kereta tak bergerak..Jadi kami keluar trus pi jalan lain..Amik keputusan pi esok ja..

Esoknya..pukul 7 dah check out..nak pi awal la takut sesak..tapi awal pagi pun orang ramai da..tapi dan la amik parking satu...hahhahaha.. ..


Sampai ja sana..layan naik bot dulu....





Aku ngan bekas gangster masa muda..Abah a.k.a Blackie(nama panggilan masa zaman kegemilangan..)hahhahahha.....







Aku dan Mirul Si Botak Ching..Apakejadahnya hang botakkan kepala hang Mirul oooiiii









Macam orang bergaduh ja parent aku ni...sorang pandang sana..sorang andang sini..aloyah plak tunjuk cun..hahahhahhahah







Apakejadahnya gambar ni pun ada??









Masa naik bot susur sungai Melaka ni kan..aku tertarik la dengan lukisan kat bangunan sepanjang tepi sungai ni..cantik baiii!





Lepas raya...kami nak mai lagi..kami target nak naik menatang ni plak..hihihihi...rel dia terletak kat sepanjang tepi sungai..yang naik LRT ni siap lambai-lambai kat kami lagi tau!







Lepas naik bot..layan cendol jam besaq dulu..awat makin sikit kandungan dia ni..dulu banyak..makin glamer..makin sikit plak....









Awat Aloyah buat kaki macam tu cekkkk...sakit kaki ka..hahahahaha







Macm besa..aku buat muka cun...hahahhahhahha








Masa nak naik Bukit St.Paul....seksa wooiiiii...letih!!!






Masa ni dah letih yang amat ni..rasa nak terkeluaq kepala lutut gueee.....






Dah tau benda tu memang terlekat kat dinding gereja tu..saja plak buat-buat nak angkat..chaiisshhhh!!!








Gamabr ni macam model plak..tapi spoil tang muka la plak...






Ni kat tepi kubur orang belanda ni....









Rasa macam nak main meriam buluh plak...hahhahahaha










Gambaq ni aku nak tergelak kat Azhan ja..hahhahahaa







Ni satu lagi gambar bengong..hahhahaha








Awat aku rasa badan aku besaq semacam ja...macam giant ja..tapi abang kuda tu punya gaya memang takleh blah...hahhahahaha...







Aku suka betul la dekat meriam ni..asyik nak amik gambaq ja..banyak gambaq aku dengan meriam ni...takkan nak taruk semua plak kan...






Kalau la betul aku dengan Aloyah leh angkat kapal terbang ni..Fuhhh!!!!









Apasal gambaq ni leh ada plak?








Ni kat Menara Taming Sari...Sebok ja Aloyah..orang nak amik gambaq abah ngan mak ja..kami semua pakat nak naik..tapi abah cakap nak singgah Port Dikson plaknak balik satgi...nak singgah Muzium tentera..Jadi kami semua buat muka hampa...Abah cakap hujung Lepas raya kan nak mai lagi...terus Happy balik..hahahhaha.....









Muka letih...hahahhaahhahha....




Sebelum pi Port Dikson singgah Masjid Tanah dulu..Nak beli otak-otak kat Restoran Omak Den...Tapi depa tak jual dah otak-otak...pusing-pusing jugak la kat pekan Masjid Tanah..dapat jugak..Yesss!!Tapi bila kami sampai kat Port Dikson...Jem gila...!!!Sampai pukul 4 dok jem lagi..Jadi tak jadi singgah la..Terus naik Highway balik Penang...huhuhuuhu....

4 ulasan:

Kaki Merapu berkata...

aku masa blaja kat melaka dulu xdak hati pun nak jalan2 kat sana...hahahaha...

3tahun haram dok umah ja, yg pelik geng2 aku pun xdak hati nak jalan2 kat melaka...

kami lebey rela pegi PD or KL utk hiburan...

Tapi bila dah blah dari Melaka tu rindu beb kat sana...huhuhuhu...

Amira Amair The Poyos berkata...

Kaki Merapu..

hg minat sejarah dak?kalau hang minat macam family aku..yang suka lepak kat Muzium,pi tmpat2 sejarah....baca buku2 sejarah(bukan KBSM),mybe hang suka berjimba-jimba kot sana..kalau tak..memang boring la kalau hang pi layan ronda2 kan..

Tiera berkata...

tmpat yg sama kkami p..awat x jmpa ngan ang?

Amira Amair The Poyos berkata...

Tiera...

aku pi hari sabtu,ahad dan isnin..
ko stat datang melaka hari Isnin kan...mana nak jmpa..haahhahahha

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!