Ahad, April 24, 2011

LAGENDA EROPAH

Masa aku sekolah rendah dulu..Abah ada belikan aku buku bertajuk Red Riding Hood dalam bahasa melayu..Buku tu sampai la ada dalam simpanan aku.Lepaih tu..Aku pernah tengok kartun tajuk Thor..lama dah...masa tu mybe dalam darjah satu takpun 6 tahun..Kedua cerita ni adalah cerita lagenda dari Eropah..Banyak versi jugak la mengenai kisah kedua lagenda ni.









Poster Red Riding Hood








Red Riding Hood kalau ikut buku yang abah belikan tu mengisahkan seorang buduak perempuan yang pergi melawat nenek dia yang sedang...Tanpa diketahui oleh dia yang dia sebenarnya di aim oleh seekor serigala untuk dijadikan makan..Jadi serigala tu pun pi la ke rumah nenek budak perempuan ni dan makan nenek budak perempuan tu..Dan kemudian menyamar plak jadi nenek kepada budak perempuan tu..Haaa..dasyat gila!! hahhaha..



Tapi untuk filem yang nak tayang ni..taktau la filem dia camna...macam ganas sikit ja..ada serigala jadian gitu..cewahh!







Poster filem Thor





Untuk Thor pulak,mengisahkan seorang lelaki berdarah campuran manusia dewa(macam hercules plak,..jhhaaha).Thor ni dikatakan mempunyai kekuatan yang hebat kalau berlawan guna tukul yang besaq la..Thor jugak dipanggil sebagai dewa petir..Tapi aku tengok trailer filem dia yang bakl tayang ni.mai mana pulak zaman moden pun aku taktau la..hahaha



Jadi aku memang teringin la sangat-sangat nak tengok kedua filem ni...Incik Bachok..Jom la!!!!


Trailer Filem Red Riding Hood..







Trailer Filem Thor.




Harap-harap aku tak tertipu la..trailer cam best..tapi bila pi tengok..macam hampeh!
huuuuu!

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!