Sabtu, April 16, 2011

MASALAH AKU YANG UTAMA

Kalau nak tau..disebalik tubuh badan aku yang 'hot' ni..hahhahahahah..sebenarnya aku ada beberapa problem yang akan buat orang macam tak sangka ja yang aku ada problem ni hahahahaha.





Problem pertama aku ialah aku seorang yang pelupa.Pelupa aku bukat tahap ringan yerr.Tapi dah tahap mak nenek dimana aku rasa macam aku dah nyanyuk pun ada..huhuhu..Kesian Incik Bachok dapat awek macam aku.Yang suka lupa aku letak barang kat mana..lupa jalan nak kemana-mana,malah aku lupa nama kawan sendiri..Huhuhuhu..Bayangkan bila penyakit pelupa aku ni masuk dalam arena pekerjaan.Memang payah baii..asyik lupa ja..Sampai Mr.Eksekutif syorkan aku beli buku nota banyak2 dan tampalkan arahan yang dia bagi kat dinding bilik aku..mak aaiii..Perli yooo...






Aku ni pun pelupa gak..siapa la awek aku ni...Miss Poyo kot...Hmmm...Misteri betul la...payah aiihh jadi jantan pelupa ni..






Masalah kedua aku ialah pekak..Aku stat memekakkan diri aku sejak aku belajar kat politeknik lagi tambah-tambah lepas buat praktikal.Umum memang tau tapak bina adalah tempat bahay bukan sahaja dari segi fizikal,tapi mental jugak.Tapi aku takdak la masalah mental..Penyelia lain mybe la...hahahahah...Banyak pencemaran ada kat sini dan salah satunya pencemaran bunyi la..Kalau diikutkan,kalau kerja kat site,majikan harus sediakan earphone.Earphone ni bukan la tujuan nak dengar lagu la mangkok.tapi nak mengelakkan gegendang kita dari rosak akibat dari bunyi-bunyi yang terdapat kat site la..Tapi aku tak dapat pun benda alah tu..Jadi hari-hari gegendang aku merana sebab terpaksa dengan macam-macam bunyi yang bingit sampai satu tahap tu aku baru sedaq yang aku telah masuk alam kepekakan..sedih gila bai..sedih..umuq tak masuk 25 tahun lagi dah pekak macam mak nenek umuq 95 tahun.huhuhu..




Ekau ni memang bongap la.Pokcik yang tuo ni pandai jagi tingo pakcik..pakai earphone ni ha.Ekau yang mudo tak pandai jago..pokak dari pakcik haaa..







Kedua masalah ni adalah problem utama bagi aku.Sebab tu la Incik Bachok selalu marah aku sebab bila dia ada sembang dengan aku mesti aku akan cakap camni..

"ha?ha?ha?"

"Apadia??" "Tak dengaq la..ulang sekali lagi..tak dengaq la..ulang lagi..tak dengaq la.."
Selalunya dia akan letak fon terus kalau jadi ayat macam ni. ataupun ayat macam ni.


"Loh..lupa nak buat.."

"Mana taktau letak dokumen tu tadi??"

"Tadi masa mai kita lalu jalan mana tah.??"


hahahahahaahaha....Itu la kekurangan yang ada kat aku..Rasa macam tak best la jadi macam ni.Tapi nak buat macam mana..dah jadi kat kita.Terima jela...janji tak cacat cela..betoi dak? Huhuhuhuhuhu..

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!