Khamis, April 28, 2011

PULUT DURIAN,MR OS DAN TEMPOYAK

Aku baru je sudah makan pulut durian.Tokcik adik tok aku pi beli kat pasar malam...Dah lama aku tak makan pulut durian...apatah lagi durian..Walaupuun abah ada dusun durian kat baling(mak dia punya daaa...) tapi kami jarang nak pi..kalau musim durian tok tipon suh pi kami tak pi pun..Takut weh makan durian..bahaya....
Bila aku makan pulut durian ni tetiba ja aku teringat Mr.Os...hahhahahha




Asei makan doyan je kome ingatkan aku..asei makan doyan je ingat aku..



Sebab apa aku ingat Mr Os?Sebab Mr Os asal Perak.Kan Perak sinonim dengan Durian.Dulu,amasa aku dok Ipoh,abah pernah belikan kami asam pedas kedai makcik baik punyer masakan dia kat Pengkalan Pegoh..Ni first time dah makan asam pedas dia ni..Sekali hirup ja asam pedas tu terus menyembur kami semua...Dia taruk tempoyak daaaaaa....Gila fobia banyak tahun jugak la tak makan asam pedas walapun mak masak sendiri..tergiang lagi rasa dia tu...memang aku takleh ngan la dengan tempoyak tu..huuuuu!


Tadi try search lagu durian kat youtube..jumpa gak..hahhahha









Salleh Yaakob masa ni muda lagi..memang takleh blah betul la gaya dia tu..hahahhahaha

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!