Isnin, Julai 11, 2011

CERMIN TERBESAQ KAT DUNIA

Tahukah anda cermin terbesaq kat dunia ada dimana?Tu dia..soalan macam soalan geografi la plak..hahahahahahha..Ok la-ok la...cermin terbesaq kat dunia sebenarnya terletak kat Bolivia.Tapi cermin terbesaq ni bukan la cermin biasa..Tapi cermin semulajadi.Aikkk?? cermin semulajadi ni macam mana plak kan?Huhuhuhuhu..
Sebenarnya cermin semula jadi ni adalah sebuat tasik air masin yang bernama tasaik Uyuni..Uikk..Uyuni..macam nama orang plak..Tetiba ja teringat kawan sekelas aku masa Politeknik dulu..Nama dia Ayuni..hahahahahhahaha..

Tasik Uyuni ni sebenarnya merupakan tapak memproses garam terbesaq di dunia terletak dekat dengan Puncak Andes pada ketinggian 3650m dari aras laut..Mak aii...Tinggi tu..macam mana la dia boleh jadi masin kan tasek dia..Heran betul la..huhuhuhu..Dikatakan yang tasik ni menghasilkan garam 25.000 tan setiap tahun..Kalau nak tau lebih lanjut baca la wikipedia..apala..hahahhaha..nah!! Amik ni..



Salar de Uyuni



Aku bukan nak cerita pasai macam mana tasik ni terbentuk ka hapa kan..Aku nak tunjuk gambaq yang membuktikan kenapa dia digelar cermin terbesaq di dunia..Tu ja...huhuhuhu..








Eiiii..rasa macam nak bulan madu kat sini la..Teringin sangat!!!











Rasa macam depa berjalan atas air ja..












Tengok Imej keta tu..macam real gila...







































Tudia...Betapa hebatnya ciptaan Allah ni kan?Boleh cipta cermin terbesaq didunia..Kalah cermin dinding kat umah aku..hahahahahahaha..

2 ulasan:

BLADE EDGE berkata...

perrghh! mmg cermin besar la. mmg xleh lawan!!

Amira Amair The Poyos berkata...

Blade Edge..


aa...tau xpa...

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!