Isnin, Julai 04, 2011

MAJLIS PERPISAHAN UNTUK YANG BERSARA

Minggu lepas..Opis aku ada buat majlis perpiasahan untuk staff yang bersara dari bulan Januari sampai bulan Julai.Majlis ni kira meriah jugak la sebab buat kat tempat exclusif..Cewaaahhh!! Kat Puncak Mutiara Cafe..Tempat dia memanag toptop makan pun sedap..muahahahhahaha..
Yang bersara ni 5 orang semuanya tapi yang hadir tiga ja sebab lagi dua orang ada urusan peribadi..Seorang kena p KL..Hospital la tempat dia nak pi..Yang seorang lagi pun pi hospital gak pada hari tu..Tapi kat Penang ja..biasa la bila dah tua ni macam-macam penyakit mai..Hospital tu dah jadi rumah kedua..Huhuhuhu..Kesemua staff yang bersara ni dah kerja dengan TM lebih dari 30 tahun sejak dari TM dibawah penguasaan Kerajjan lagi..Cewaahhh!! Abah aku sendiri dah 33 tahun..depa ni lagi lama la kan..

Malas nak cerita panjang..Jom ushar sapa yang bersara ni..
hihihi..






Ni pakcik Radzi..Dia kerja bahagian Main Cable..Kiranya dia ni masuk dalam main hole ja dari muda dulu..Dasyat tak?Dia ni pangkat Technician..Walaupun dia takat SPM ja..tapi tahap pengetahuan dia kalah orang yang ada Diploma mahupun Ijazah..Jadi bos-bos yang muda tak payah berlagak la dengan dia..












Ni Paklang..Nama manja..hahahahha..Nama sebenar dia Mohd Fauzi..Dia ni pun bahagian Main Cable gak..Dia ni kira bos pada Pakcik Radzi la sebab dia berpangkat Penyelia Teknik.Dia punya pengetahuan pun tinggi tau..Dia pun takat SPM jugak..Dulu sebelum masuk kerja dengan TM dia kerja Posmen..Tapi dia kata dulu posmen bawa basikal..bukan naik motor macam zaman la..Mana nak tahan kan..Tambah-tambah time bulan puasa..katanya seksa gila..Dia pun baik dengan Abah aku..Dia kata otak aku mereng macam abah aku..Hahahahahahhaha...




Ni Pakteh..nama samaran jugak..Nama betoi Jamaludin..Dia ni bahgian pembaikan telefon dan Streammyx..Kira geng aku la..aku punya part time buat kerja macam dia la..Tu pun bila kerja dalam opis aku dah setel..hahahahhaha..Dia ni tak payah masuk U la belajar pasal telemunikasi ka..IT ka..dia dah memang pandai..hahahahahahahaha..Tapi ada jugak budak baru masuk kerja yang berlagak dengan dia..tambah-tambah geng HSBB..padahal kerja tak tahu buat pun..Sia-sia ja ambil diploma tapi taktau hormat orang lama yang baik macam dia....Cissss!!



Kat bawah ada gambar lagi..Hihihihihhi..Macam-macam gaya ada..Mari-mari!!!!










Ni geng perempuan yang ada dalam bahagian kami..Tolak Khausar la,yang dok seblah aku tu..dia bahagian lain..ajak dia la sebab opis dia seblah opis aku ja....Lagi dua ada kat Sungai Bakap..depa takleh mai sebab jauh kan..








Ni sebahagian dari staff dibawah Mr Eksekutif..













Amboi..syoknya Paklang bersalam dengan Mr Eksekutif..Mr Eksekutif pun senyum sakan..hahahahhahaha









Kok Soon dam Maniam..Depa ni baik dengan aku..











Majlis dah stat..Baca doa dulu....











Ucapan dari Incik Pegawai dot..dot..dot..hahahahahhaha









Ucapan dari Mr Eksekutif..Time ni dia taktau lagi dia ditukarkan..Hari jumaat tu dia ada bagitau aku..Kalau la dia tahu dia kena tukar time ni..Dia dah bagi ucapan terakhir kat kami..huhuhuhuhu..








Sesi bagi cenderahati..Untuk Pakteh..









Untuk Pakcik Radzi...Dia sekarang jadi technician kat company swasta...










Untuk Paklang..Awat aku tengok muka dia macam Nik Aziz?kalau pakai serban gerenti sama la..hahahhahahha







Ayaq dah sampai..tapi nasi tak sampai lagi..Sembang dulu....












Ayaq dah beregalas minum..tapi hidangan tak sampai lagi..Aku dah jemu..Tak caya tengok la gambaq..hahahahhahaha









Abang Zack selalu photografer amik gambaq sendiri..hahhahhahah..Dia ni Penyelia Teknik..Part time photographer..Nanti aku bagi link blog dia..butik pengantin pun dia ada..Dasyatt!!







Masih lagi tunggu hidangan..Awat lambat sangat woiiii!!!? Baru nak masak ka hapa ni?








"Mana la nasi beriani ni..??"kata Yazid dalam hati..hahahahahhaha...










Secara otomatik nasi pun muncul..hahahahhahahha..











Lauk pun dah sampai..tak sabaq nak terkam ni!












Bila dah boleh terkam..makan tak hengat dunia..hahahha..Pulu..jangan tak pulun pakcik-pakcik semua!!!








Pertandingan lawan diantara Paklang,Pakcik Mie Hulk Hogan dan Pakteh..Menang kat Pakteh..Paklang dan Pakcik Mi berusaha habis titisan air terakhir..hahahahahha








Incik Amir bolot semua lauk kat dia..termasuk se-jug air..








Asyraf sedang tunjuk perut kenyangnya(boroi) pada seseorang manakala Kok Soon sempat pagi Peace tanda tak suka BERSIH..hahahhahahhahhahaa










Lepas makan..berehat ditepi tasik sambil pam rokok barang sebatang dua...








Lepastu...Tamat la sudah sesi makan bersama YB...hahahahahha..Minggu depan buat Majlis perpisahan untuk Mr.Eksekutif plak...Macam mana la badan aku tak gemuk la ni..Tadi adik Kak Ain pun dah teguq aku terkejut tengok badan aku yang makin mengembang ni..hahahhahahhaha..






Terima kasih jugak kepada Abang Zack untuk gambaq-gambaq ni..Pada sesiapa yang nak kahwin ka..nak bertunang ka..Atau ada nak buat majlis apa-apa..Perlukan Photografher..Boleh tengok blog dia...Harga murah tau..sempoi ah..cawangan pun merata..Dia dah pi serata negara termasuk Sarawak..huhuhuhu..Dia siap pesan lagi kalau aku nak bertunang or kahwin cara dia..Harga boleh kuatim..Cewahhh!! hahahhaha...


Ni link dia..






Ok..tata..

hahahhahaha

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!