Ahad, Julai 31, 2011

NAGA..NAMPAKNYA MEMANG WUJUD JA..TAPI.....HAHAHHAHAHAHA!!

Dulu..masa entri yang lepaih-lepaih aku ada cerita pasal mitos naga diseluruh dunia..Yala kan aku ni kalo bab-bab naga memang aku minat..Banyak la filem Hollywood yang ada watak-watak naga ni..Salah satunya filem Dragon Heart..Tapi aku bukan nak cerita pasal filem dragon heart..tapi aku nak cerita pasal naga ni..Kalau dulu aku da jugak la mempersoalkan tentang kewujudan naga ni..jadi aku yang soal..aku yang dapat jawapan dia sendirikan..Baguih dak aku??hahhahah..




Siasat punya siasat..selidik punya selidik..last-last aku jumpa jugak..hahhahhha..
Memperkenalkan..DRACO SUMATRANUS...


Jeng! Jeng! Jeng!







Tolong! Tolong! manusia menodai saya insan yang lemah ni!!!







Alamak!! warna badan tak sama kaler plak dengan pokok..silap landing daaa...



















Naga yaang sebenarnya cicak ni banyak melepak kat atas pokok-pokok dimana sayap dia tu dapat membantu dia melompat dari satu pokok ke pokok yang lain..Selain dari ada sayap macam naga,menatang Draco Malfoy ni(apahal nama watak Harry Potter plak ni??hhhahaha) berwarna perang nak kelabu sikit-sikit sebab mudah la untuk dia menyamar kat batang-barang pokok..Selalunya Draco Malfoy ni(maaf,tetiba ja selesa ngn nama tu) kalau yang betina la..akan terjun ke tanah untuk bertelur..Laarr..ingatkan dia berteluq ataih pokok..rupanya dia perlukan tanah jugak ka..tu la..sepndai-pandai cicak melompat ataih pokok..akhirnya mai ke tanah jugak untuk berteluq hasil dari senggama..hahhahahah..



Makanan depa ni ialah serangga kecil dan panjang naga kecik ni ialah 9cm.Naga ni sebenarnya ditemui dekat belah Sumatera,Indonesia sana noh..sebab tu nama dia pun guna nama negeri tu jugak kan..Selain dari Sumatera..dia terdapat jugak la kat hutan-hutan di Malaysia dan Brunei..Pendek kata bnayk terdapat di Asia Tenggara la terutama sekali kat Indonesia..hoooo...


Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!