Rabu, Julai 27, 2011

MAKAN-MAKAN SEMPENA NAK SAMBUT RAMADHAN

Hari sabtu ni,aku nak buat makan-makan sikit untuk family aku sempena nak sambut Ramadhan hari Isnin ni..Cadangnya aku nak buat masa hari ahad..Tapi hari ahad tokcik aku(adik tok aku) nak buat kenduri arwah untuk untuk mak mentua dia yang baru meninggal ja Dua minggu lepas..So,tak patut la nak buat makan-makan time hari tu..Sebab rumah tokcik pun dah buat makan-makan kan..Dah la rumah dia seblah rumah aku ja..Melantak la dari pagi sampai petang..Masak masakan kampung kaw-kaw punya..Feveret aku tuh..hahahhahaha..





Kami pun tak sabaq nak masuk dalam perut Miss Poyo..Heeee!!!









So tarikh nak masak untuk family aku ubah pi hari sabtu la..

Kebetulan hari sabtu family aku takdak aktiviti apa-apa..Semua lepak ja kat rumah(sebab selalunya time weekend kami slalu kuar jalan-jalan)..Jadi sesuai sangat la..Nak kata balik kampung blah abah aku kat Baling pun tak sebab mak cadang nak pi rumah mak mentua dia tu(tok aku jugak..hahha) hari khamis ni sebab Mirul cuti hari tu..Mirul boleh tolong bawa mak sat pi sana..heee!!




So macam biasa la..aku kalau nak masak apa..aku soal adik-adik dulu nak makan apa..Jadi depa semua sepakat nak makan Spaggetti..Depa cakap dah lama aku tak masak Spaggetti sejak aku kerja kat TM ni..Uk..lama gila tu....Jadi aku pun akan masak speggetti jela hari sabtu ni..Ingatkan depa nak makan Chicken chop ka...hahahhahaha...Takpa la..adik punya pasai..aku masak Speggetti la...Aku punya speggatti ni aku main bantai ja masak sbelum ni..guna sos Prego..campur daging kisar,bebola daging,segala udang mak nenek aku taruk..hahahhaha..Janji jadi..




Tak sangka Miss Poyo punya adik pilih nak makan aku..Bukan Chicken Chop yang Poyo itu..







Lepas tu Aloyah minta aku buat puding roti dengan Puding apa tah la..yang Maklong aku buat dulu masa kami singgah kat rumah dia lepas balik dari Langkawi..Maklong buat Puding tu..So,kena buat la..Jadi yang puding roti tu aku akan buat la sebab aku memang selalu wat puding tu pun bila Aloyah mau makan..Tapi kalau puding yang maklong buat tu kena pikir-pikir dulu nak buat ke tak..Kalau kena buat jugak nampak gayanya kena call Maklong la tanya resipi..

hahahhaha..






Maaf..saya bukanlah puding roti yang Miss Poyo maksudkan...









Haaaa..paksu plak minta aku buat Pizza..Ayoooo!!!banyaknya hampa nak makan..ingat aku restoran ka?hahahhahahaha......

Dan hari sabtu ni Incik Bachok mai rumah lepak sekali makan-makan kat rumah aku..Heeeeee!!!!

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!