Isnin, Julai 04, 2011

TUJUAN LAIN PERHIMPUNAN BERSIH


Aku terpikir gak kan..tak lama lagi kan perhimpuanan bersih akan diadakan..Jadi tak jadi aku pun taktau..Tapi hari-hari benda ni kecoh kat paper,kat berita..sampai naik bernanah telinga aku..Aku rasa bagus jugak perhimpunan bersih ni diadakan sebab aku rasa ada sebab nama BERSIH ni diambil..sebab aku rasa Ambiga ni ada tujuan lain sama..bukan seperti yang diwar-warkan Utusan Malaysia dan TV3 tu..



Aku rasa tujuan asal Ambiga buat perhimpunan BERSIH dalah sebabnya..




1. Longkang kat KL penuh dengan sampah sarap..ini diakui Miss Poyo sendiri sebab beliau pernah berjalan dikaki lima Masjid India sambil jenguk dalam longkang..Penuh sampah..Aku rasa tahap kesedaran orang Malaysia ni rendah..main buang sampah ja..samapi DBKL tak larat nak cuci..ponat!! Jadi adanya perhimpunan bersih ni..depa boleh cuci longkang yang penuh sampah sarap..







2.Sungai kat KL ni (anda boleh teka sungai apa) dah takdak yang kaler biru atau hijau macam Sungai kat Scotland.Semua kaler kelabu taik anjing..Dengan membuat perhimpunan ni mereka dapat gotong royong taruk klorin banyak-banyak dalam sungai supaya sungai jadi bersih dan berwarna biru macam kolam renang.







3. Sekarang ni budak-budak muda mahupun kapel-kapel banyak yang bercanda di taman-taman reakrasi dan beromen dihadapan orang awam sesuka hati macam beruk kat Zoo.Sampaikan Jabatan Agama Islam pun tak larat nak serbu.Aku pun kesian jugak dengan Orang Jabatan Agama Islam ni..Bukan senang nak ambush penzina tegar ni..Jadi dengan adanya Perhimpunan BERSIH ni,mereka bersama-sama dengan Orang Jabatan Agama Islam dapat berganding bahu membersihkan segala kemaksiatan yang ada..







3.Pelacur kelas atasan mahupun kelas bawahan banyak tumbuh bagai cendawan selepas hujan sekarang ni..Yang jadi bapak ayam mahupun mak ayam pun makin ramai..Sampai pihak polis tak larat nak ambush dibelakang-belakang lorong mahupun di hotel 5 bintang.Jadi dengan adanya perhimpunan BERSIH ini depa dapat berganding bahu dengan pihak polis menangkap pelacur-pelacur ni di lorong-lorong mahupun hotel 5 bintang.FRU pun boleh turut serta mana nak tau pelacur buat demontrasi KOTOR plak ka kan...Pelanggan pun harus ditangkap jugak..sebab takdak pelanggan..takdak la pelacur kan..











4.Selain pelacur..Maknyah pun banyak jugak berkeliaran kat KL ni kan..Sampai sakit mata yang melihatnya..Dah la laki..mengada-ngada mengalahkan pompuan..auww sana..auww sini..Euuwwwww!! Jadi dengan adanya perhimpunan BERSIH ni..mereka dapat la menangkap Maknyah ni sekor-sekor..Untuk tangkap maknyah ni..perlu orang yang kuat berlari sebab maknyah ni memang lembut kalah perempuan..Tapi tenaga dia still lagi tenaga lelaki pada sesetengah part.Bukan part beromen..Part masa berlari dari dicekup pihak berkuasa..dia lari zup zap zup zap..sat ja hilang....







5.Penagih dadah pun banyak jugak la..tak percaya try jalan kat lorong-lorong yang terkenal dengan tempat penagih dadah ni..banyak..yang dah membangkai pun banyak kat situ..Jadi dengan adanya perhimpunan BERSIH ni..depa dapat tolongla pihak berkuasa sapu bersih penagih yang ada...











Banyak lagi sebenarnya aku nak bagitau pasal tujuan asal perhimpunan BERSIH ni..tapi Incik Bachok plak call..Bagitau dia dah bank in duit dalam akaun aku..Suh bayar bill secara online plak..bil-bil kat rumah dia...huhuhuhuhuhu...










I think Miss Poyo saja tahu tujuan asal I..Tapi selain dari tu..I nak glamer ja..I kan gila glamer...








Eii..tak sabar rasanya nak lihat depa berganding bahu membersihkan KL..Nanti tahap kebersihan KL dapat kalahkan Singapura...Lepaih tu mai bersih kat Penang plak..Depa kat sini suka meludah merata-rata..Tambah-tambah kat Pulau sana...tau la kan golongan mana suka buat perbuatan keji itu..hahahahahahahahha..




2 ulasan:

Dr. Ben berkata...

blog semua pakat cerita pasal bersih.

Amira Amair The Poyos berkata...

Dr Ben..

Depa dah bosan pasal kotor-kotor ni..dah merebak merata trmasuk dlm jiwa manusia..sebab tu la depa teruja bila sembang pasai bersih..hihihi

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!