Sabtu, Januari 29, 2011

LEMBU PUN MERENTAS DESA JUGAK.

Tadi aku bawa kereta nak pi kerja.Jadi aku lalu kat kawasan yang agak pendalaman la nak pi ke BM tu kan..Gila orang lalu jalan agak normal,aku lalu kat kat kawasan tu..pelik betul aku.Dah la lori-lori banyak lalu kat jalan tu.Tengah layan bawa kereta agak laju..Gila lagi aku ni..jalan bengkang-bengkok camtu aku bawa laju..rasa macam initial D plak..hahahahhaha..
Baik punya bawa laju..tiba-tiba dari jauh aku nampak segerombolan lembu berlari-lari ke arah aku..punya laju siot depa lari..Aku panik la..ni hari lembu protes sedunia ka berlari atas jalan..?kalau sekoq dua takpa la jugak gak..ni berekpq-ekoq..Aku tau..kalau aku langgaq lembu-lembu ni..depa tak apa-apa,aku yang remuk jadi aku pun apa lagi..brek mengejut la..Fuhh!! nasib baik takdak keta kat belakang..kalau tak..buntut MIRA aku rasa penampaq keta lain la jawabnya..



Bila aku berhenti ja..lembu-lembu tu still lagi berlari secara berkumpulan..macam merentas desa pulak depa tu..hahahahhahahahha..Tapi aku takut jugak la karang lembu tu rempuh aku..aku amik keputusan nak unduq la kereta aku.Kereta lain mana da kat belakang pun..Kan aku cakap aku lalu jalan agak ulu-ulu sikit..Takdak nak unduq tengok-tengok lembu-lembu tu belok baik punya masuk jalan kecik yang ada kat tepi yu..tepi jalan kecik tu ada sungai besaq la..La ni aku nak habaq mai..aku berhenti 500 meter dari jambatan..hahahhahaa..Huii..belok tak brek lembu-lembu ni..terus masuk ja..Huii..cerdek beyoi la lembu-lembu ni..tanpa pengawasan..depa belok camtu ja..beramai-ramai pi makan rumput kat tepi sungai..sekoq pun tak terlepas dari kumpulan..Last sekali baru tuan dia mai naik motor tak pakai baju pakai kain pelikat ja..Boroi? sesuai la jadi tuan punya lembu..hahahahahaha...
Jadi aku terpikiaq..bukan senang ooo nak latih lembu jadi terlatih macam tu..dah la banyak ekoq..Pandai tuan dia..



Dok pikiaq jugak..bila la aku dapat jadi tauke lembu penternak lembu..kaya tu wooiiii!!




Awat??!! ingat kami bodo sangat sangat ka??!!

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!