Sabtu, Januari 01, 2011

SINBAD DAN DEWI KALI YANG MENAKUTKAN AKU

Aku tengah layan filem Karan Arjun kat Astro B4U.Apa?ingat pompuan ganas macam aku takdak hati nak tengok filem Hindustan ka?huhuhu..
Dalam filem hindustan mesti ada adegan sembah-sembah dewa dewi depa.Dah la Dewa dewi depa banyak nak mampus..Dalam filem ni Tuhan yang di sembah ialah Dewi Kali iaitu Dewi Kematian.

Dengar nama pun takut bai..tapi aku bukan nak cerita pasal dewi kali ka apa..tapi bila aku tengok patung Dewi Kali yang banyak tangan tu..secara otomatik aku teringat Filem The Golden Voyage Of Sinbad yang dikeluarkan pada tahun 1974.Filem ni adalah salah satu dari koleksi tape yang abah aku simpan untuk tontonan aku masa aku kecik-kecik bagi mengelakkan aku berbuat nakal dan memecahkan pasu dalam rumah aku time tu..hahahahahahaha..

Dalam filem ni ada satu adegan yang menunjukkan ahli sihir Koura(tak silap aku la nama dia Koura) yang menghidupkan patung Dewi Kali yang diperbuat dari besi(tak silap aku gak la..atau pun batu) untuk berlawan dengan Hero pujaan ramai (ataupun aku seorang ja..hahahahaha) iaitu Sinbad..Jadi buka senang la nak berlawan dengan Dewi Kali yang banyak tangan tu..
huhuhuhu..

Mula-mula si Kouru tu hidupkan patung Dewi Kali sebab nak elakkan diri daripada diapa-apakan oleh satu suku kaum (India mybe) yang menyembah Dewi Kali tersebut..




Lepas ja dia berjaya menakutkan suku kaum tersebut dan mencari kalung sakti ka hapa taktau la yang ada power untuk jadi lebih kuat..dengan tiba-tiba hero pun muncul la..jadi dengan ilmu sihir yang dia ada..dia berjaya buat Si Sinbad ni berlawan dengan Dewi Kali plak..





Tapi macam biasa la..hero mesti la menang kan..hahahahahahahaa..

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!