Sabtu, Januari 08, 2011

TAHUN NI AKU NAK KAHWIN KA??

Aku tengah tidoq baik punya.Tiba-tiba hanset aku berbunyi plak..Bunyi ringtones memang dah tau Incik Bachok yang kol..jadi aku jawab la..

"Helloo...."

Hello sayang.."

Sayang?? akupun diam jela..pastu dia ckap lagi..

"Hari sabtu U cuti tak?"dia soal aku.

"Lohh..hari sabtu dah hari cuti..I cuti la..tapi kadang-kadang I kerja gak..nak buat OT..tapi memang cuti la.."Aku jawab balik..

"Sebab tu I tanya sayang ni..sebab I nak tmpah bilik hotel untuk kita ni.."

Bilik hotel??!!

"Apa yang U mengarut macam orang sangap ni..kita tak kahwin lagi nak tempah bilik hotel buat apa...nak kahwin free ke apa ni..hahahahhahahahaha"Aku rasa nak tergelak la plak bila dia ak tempah bilik hotel plak..

"Loh..kita memang nak kahwin pun tahun ni kan.I tempah bilik hotel untuk bulan madu kita la.."Incik Bachok jawab ngan nada serius macam cikgu disiplin plak dah..Tapi tu tak bermakna aku tak gelak sakan..Ofcoz la aku gelak sakan..bila masa plak kami nak kahwin ni..

"Hahahahahhaha.U ni apa hal plak ni..bila kita nak kawin..mai habaq sat kat ceq.."

"Kita kan nak kahwin masa Hari Malaysia nanti."

"Yala la...hari malaysia?Bila 16 Sptember..??"Aku tiba-tiba rasa tak sedap hati la plak..

"Yala..16 September..Hari Malaysia..Tu la..terpengaruh dengan pesrta raja lawak yang lupa semalam tu la tu..dia pum lupa sama.."

"Hah!!! kita kahwin tahun ni 16 September??biaq betooiii!!!!"
Tiba-tiba Incik Bachok ketawa..aku suruh dia diam..dia glak sakan pulak dah..

"Benar.kita akan brkahwin..kahwin..kahwin..kahwin....."
Incik Bachok cakap lagi sambil diiringi gema..Aikkk..macam dalam gua daa...

Tiba-tiba mak aku muncul..

"Oiittt..budak!! bangun-bangun!! subuh-subuh..simpan mimpi untuk malam satgi plak..!! bangun-bangun!!"
Mak aku jerit kat depan pintu bilik aku..

Cissss..aku ingatkan betul daaa nak kahwin tahun ni....rupanya mimpi ja..hahahahhhahaahaa
Nampa sangat tahun ni aku memang tak seru nak kahwin lagi..hahahahhaa..

2 ulasan:

ctnorhatika berkata...

klu dh smpai jodoh kawin je la thun ni mira..hehe~

Amira Amair The Poyos berkata...

ika..

hehehe..kalau jodoh samapai..kalau tak sampai..
bujang trang tang tang la aku..hahahha

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!