Ahad, Januari 30, 2011

SEPUPUKU ARTIS HOLLYWOOD DAN MEREKA BERLAWAN DENGAN BABI

Aku dengan sepupu-sepupu aku kena perintah berkurung dalam rumah tok atas kenakalan yang kami buat.Untuk pengetahuan..Aku dengan sepupu-sepupu aku memang nakal masa kecik dulu..Habis jahanam barang-barang dalam rumah tok kami kerjakan.Aku syak kenakalan kami ni faktor baka kot.Sebab mak pak kami dulu pun memang nakal gila tambah-tambah mak aku.Tak padan dengan perempuan.Tapi yang peliknya,kami dah besaq..jadi kami dihukum atas dasar buat nakal macam mana tu?Tapi tak kisah,sambung balik cerita..Yang peliknya awat tiba-tiba ja muka sepupu aku macam artis hollywood?Ada muka macam Angelina Jolie,Jack Black,Ice Cube dan David Schimmer.Hahahhaha..lawak la..



Aku sepupu Miss Poyo??No way man!!!




Dengan tiba-tiba ja tanpa banyak cakap, kami dikunci dari luar..Jadi kami cari jalan nak keluar dari dalam rumah tok..Geledah punya geledah..last-last jumpa satu lubang udara,tapi takdak oksigen..What?hahhahahhaha..pelik betul..kira mencabar la kami ramai-ramai masuk dalam lubang udara tu..dengan udara takdak..nyaris-nyaris mati..Akhirya kami dapat keluar dari umah tok.




Aku dah pening!!! ni filem ka hapa ni Miss Poyo crita ni??Aku pulak jadi sepupu dia??




Bila dah keluar ja..Suasana kampung jadi sunyi sepi gila..takdak bunyi sikit pun termasuk burung ka..hapa ka..bunyi angin ja..Bila rasa pelik..kami pakat-pakat naik MIRA aku..yang bestnya..oleh sebab ramai sangat..tak muat..ada yang dok atas bumbung MIRA aku...Aku pun bawa la pelan-pelan kereta aku..Sampai ja kat Pekan Tasek Gelugoq..sunyi..kelibat bayang orang pun takdak..Memang kosong..kedai-kedai ttup..kenderaan sebijik pun tarak...kami pun rasa pelik.Aku buka radio..dalam radio pun ada berita..katanya Penag dah dilanda satu wabak..Wabak yang berkaitan dengan babi..ramai yang mati..paham-paham la noh..sejak mata sepet memerintah..banyak kandang babi dah naik..(yang ni fakta ok.).


Wabak babi?Penang?Aku Amerika la..Ice Cube!!




Jadi ramai dah lari keluar dari Penang.Jadi depa minta sesiapa yang masih ada dalam Penang,sila keluar sekarang..Tapi kena buat ujian kesihatan dulu kat Plaza tol Juru..Takut terjangkit,yang terjangkit tak boleh keluar dari Penang,dikuarantinkan..Jadi kami pun gelabah biawak amik keputusan nak pi Juru..Heran jugak..awat la kami tak pi Plaza Tol Sungai Petani..kat situ pun pintu keluar dari penang gak kan..


Jadi masa kami dalam perjalannan ke Juru,kami telah terserempak dengan sekumpulan orang yang berkepala babi..aku syak yang mana terjangkit ni berevolusi jadi babi..depa ganas..mai nak sondol kereta aku..kami pakat-pakat berlawan..




Orang berevolusi menjadi babi??Hmmm..tak terpikir plak aku selama ni..Boleh buat idea jadi filem ni..aku sebagai jack black akan jadi hero..hmm...bagus nih!!

Tengah baik punya berlawan,last-last air liur salah seorang dari manusia babi tu terkena kat muka aku..Aku pun jerit..


"Najis!!!!!!!"



Terus aku terjaga..rupa-rupanya,aku bermimpi..Baby jilat muka aku..Cinabeng Baby..Aku syok mimpii..hang gerakkan aku plak..Nak berak la tu..kena buka pintu la nak bagi dia keluar pi berak kat luar rumah..Kenapa baby!!! hang nak berak time aku punya mimpi sampai ke kemuncak dah..Cisss!!

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!