Isnin, Disember 20, 2010

AKU DAN MOTOR

Masa aku mula-mula dapat lesen dulu,benda first yang abah tanya aku ialah nak motor apa?
Hahahahaha..bukan nak ucap tahiah ka..apa ka..terus tanya aku motor apa aku nak.Padahal aku baru dapat lesen L ja pun.Jadi oleh sebab aku taktau pasal motor-motor ni,jadi abah pun bawa aku pi kedai motor.Sampai ja kat kedai motor,aku jadi tak keruan.Bukan sebab ada mamat hensem ka..hapa ka..sebab banyak asangat jenis motor,jenama..ahh!! susah betul buat pilihan.Time tu adik aku dok tunjuk-tunjuk motor 125.Gila ka aku nak naik 125...hahahah..macam la aku rempit sangat.Mak plak berkenan kat LC...beria ja suh aku pilih tu.Kalau aku amik motor tu,sah-sah mak yang naik sakan..wawawawawa..
Dan abah plak dok suruh aku ambil motor jenis skuter.Sesuai dengan aku perempuan ni..macam la perempuan sangat.Pening punya pening dok pikir nak ambik motor apa,lasy-last aku ambik motor Kriss 100.Hahahahahahaha..tak rock lansung adik aku kata.

Tapi dengan motor tu la aku harungi bersama-sama dalam hujan mahupun panas.Aku dah pi merata dengan motor tu.Pi praktikal dengan motor tu,pi kelas dengan motor tu,tapi bukan bertahun-tahun pun..takat 6 bulan ja..hahahah..lepas tu MIRA pun muncul dalam hidup aku.Macam kera dapat belacan,aku asyik bawa MIRA ja..Masa aku dok rumah sewa time belajar dulu,dua-dua kenderaan tu aku bawa sekali..Tapi kawan aku yang dok bawa motor tu pi kelas,aku naik MIRA ja..Lepas tu..aku tak bawa dah Kriss tu..





Beberapa tahun kemudian,satu pagi..
Aku naik motor kriss ni pi klinik ambik MC...
hahahahhahha...
Dan teruk sekali ialah,balik dari klinik..hujan turun lebat gila..
hahahahhahahahha..
Tu la..tak pernah-pernah dah nak naik motor tu..tiba-tiba naik..
Mau tak hujan..hhahahahaha
Padan muka aku!!

Kalau nak tahu..aku pandai bawa motor sejak aku umur 9 tahun..siap wiley(betul ka ejaan aku ni?) lagi..Sepupu aku yang dok kat belakang jatuh terduduk..hahahhahahah..Gila betoi..
Sekarang ni..kedudukan signal pun aku dah tak ingat..nak guna signal..rupanya tu adalah hon..
hahahhahahhaha..teruk betul la..




Errrr..saya bukan la Kriss 100 yang dimaksudkn Miss Poyo yerr..Saya model ja dalam blog ni..

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!