Rabu, Disember 22, 2010

MUKA MACAM MEE

"Hang tau dak..kedai ni mee rebus dia sedap.."Kata abah sambil tunjuk kedai tersebut kat aku.Aku pun pandang.


"Betoi ka?"aku soal abah.


"Betoi..aku penah beli pa bawa balik kasi hampa makna.."jawab abah sambil mata dia tertumpu pada pemanduan dia..Ceh..ayat karangan plak aku tulis ni..


"Tah..tak perasan pun yang mana satu.."aku jawab balik.mana nak ingat..abah aku hari0hari bawa balik makanan bila balik kerja.Merata kedai.Hari-hari bertukaq kedai dia beli.


"Laaa..mangkok la hang ni..Hassan 'Ringgo' takkan tak pernah bagitau?"Soal abah.Nama Hassan 'Ringgo plak naik..


"dak pun.."aku jawab

"Mee dia sedap hang tau dak..sampai tukang buat mee tu pun muka dah macam mee"

"Hahahahhahahhaha..muka macam mee..hahahhahaha"

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!