Jumaat, November 12, 2010

DULU LAIN,SEKARANG LAIN..

Masa aku kerja dengan Incik Arkitek dulu..takat naik tangga dari ground floor sampai ke tingkat 7 bangunan sekolah yang aku jaga masa dalam pembinaan dulu takdak hal la..Dalam masa beberapa minit..zup..zap..zup..zap..sat ja sampai tingkat 7..paling terer..tingkat 10.Takat kecerdasan aku pun boleh buat The Flash kalah jugak la..
Kalu Incik Arkitek call aku dari KL dan bagi arahan..

"Mira..u pergi tingkat 8 kejap..cek tengok tingkap yang diorang pasang sama tak dengan yang dalam pelan kita.."dengan pantas aku pakai safety shoes,pakai topi kura-kura warna putih,pakai jaket,bawa pelan tanpa banyak soal,panjat satu tangkat ke satu anak tangga.Masa tu lif tak berfungsi lagi..aku dikategorikan sebagai superwoman kat site tu la..aku yang kata,bukan depa la..hehehe..Badan aku pun kategori cantik jugak sebab hari-hari exercise..aku yang kata jugak..bukan depa kata la..

Sekarang ni..baru panjat tangkat ke tingkat 4,nafas aku dah semput,kepala lutut tak mengeletar..pinggang rasa nak tercabut..badan pulak dah makin besaq..bertambah-tambah semput macam nenek tua baru berjalan takat sepuluh langkah.Lepas ja turun dari tingkat 4,laju ja aku jalan nak ke opis aku..bangku empuk dalam bilik dah terbayang cantik punya memanggil aku duduk atas dia..rehat katanya..dalam bayangan aku la dia kata macam tu..Masa aku jalan nak ke bilik aku,aku mengeluh panjang..tengok-tengok Mr.Eksekutif keluar dalam bilk dia..

"Haaiiiii..apa mengeluh panjang ni..kuat plak tu...??"Soal Mr.Eksekutif.Aku pun cerita la panjang lebar pasal kepayahan aku naik ke tingkat 4 gara-gara Lif rosak..


"haaaaa..elok la hang naik macam tu selalu..baru badan boleh kurus balik...hahahahaha"Wah..pantas betul beliau mengata aku..
huhuhuhuhuhuhu..

2 ulasan:

♥ Che NamNam ♥ berkata...

hahaha..yerlahhhh kalo dolu time sekolah tingkat 4 tingkat 5 tak heran pon..sambil bergosip dah sampai kelas..skang naik satu tingkat pon dah nak luruh jantung segala kannn...

salam kenal dik,rasenyer pestime singgah kat sini.

Mrs Poyo berkata...

kak shi3la..

tu la pasainya..
dlu relax ja..lani tingkat 4 nmpat mcm tngkat 40 haa..
huuu

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!