Isnin, November 29, 2010

BESDAY BOY

Hari ni besday Azhan yang ke 12 tahun.Aku taktau la nak beli hadiah apa kat dia.Sebelum ni aku selalu beli mainan kat dia..tapi sejak beliau dah besaq ni..aku taktau nak kasi apa..huhuhu..Susah la..kalau budak perempuan tau la jugak kan nak kasi apa..Ni laki-laki.

Tadi aku try tanya Incik Bachok nak beli apa kat Azhan.Ye la..depa kan sama-sama lelaki..mesti tau punya..ni jawapan Incik Bachok..

"Tah la..mana I tau..masa i kecik-kecik takdak hadiah pun..."

Waaaaa...tak boleh pakai betul la mamat ni.Aku pening ni...
taktau la..waaaaa..Azhan!! awat la hang da besaq??
susah la!!!
huhuhuhu..

Tapi yela kan..Sat ja Azhan dah umur 12 tahun..dulu kecik ja.Sekarang pun kecik jugak..tak macam umur 12 tahun pun..macam darjah 3 ja aku tengok..hahahaha..Doktor cakap pertumbuhan Azhan agak lambat sikit sebab penyakit asma dia tu..wuuuu..sedih gak dengar.Tapi takpa la..janji Azhan sempurna.

Azhan ni nakal gila-gila la..kuat mengusik..manja..penakut..hahahhaa..gelagat dia memang bagi family kami happy la.Dia suka binatang.Banyak jugak la haiwan belaan dia.Oleh sebab kami takdak adik kecik..kami layan dia macam budak kecik..sampai kadang-kadang pun dia rasa macam marah gak la dengan cara layanan kami kat dia.Kadang-kadang kami sendiri lupa yang dia dah besaq.Selalu risau dengan dia.Kalau dia pi mana-mana mesti pikir bukan-bukan.Tajuk jadi apa-apa kat dia.Padahal dia dah besaq..

Dia ni prihatin gak.Rajin gak tolong mak aku mengemas..memasak..tolong urut tok aku.Macam-macam la dia buat..kalau budak lain siap minta upah.Ni bila mak aku suruh buat apa-apa..then nak bagi duit..mesti dia kata macam ni.

"Mak..tak payah la..Ann ikhlas la..bukan orang lain..mak Ann sendiri"

Waaa...mak selalu rasa sayu kalau dia kata macam tu..
Harap-harap sifat hang tu kekal sampai hang besaq la Ann oiiii..

Yeop!!!!!
Semoga cepat sihat-sihat selalu lepas ni yerrrrr!

Azhan dan Abah
P/s:Kami panggil dia Yeop sebab dia lahir kat Ipoh,Perak.

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!