Rabu, November 17, 2010

PERKHIDMATAN TERGENDALA

"Mak, kecian Pinas..dia kena deman campak..yang jeNis keluaq ayaq bisa tu..kesian dia.."Tiba-tiba Aloyah bagitau perihal pasai anak jiran kami yang jugak sepupu mak terkena demam campak time kami tengah makan nasi.

"Tu ka?hang jangan pi rumah dia..dia kena kuarantin tu..kalau berjangkit naya tu.."Abah bagi amaran dengan muka panik.Mybe dia takmau anak-anak dia berjangkit.

"Kalau hampa terjangkit,hampa saja deman takpa..jagan bagi aku terkena sama.."Mak pulak cakap.Apahal plak mak ni..sampai hati kata lagu tu..

"Kalau aku berjangkit segala perkhidmatan dalam rumah ni tergendala.."Kata mak lagi.Abah cebikkan mulut sambil blah dari situ membawa pinggan ke singki.Ada tannda-tanda beliau tak akan basuh pinggan tu..huuuuu..

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!