Jumaat, November 26, 2010

RAKSASA LOCH NESS..BOLEH DIPELIHARA KA KALAU WUJUD?

Masa aku tengok filem Water Horse,kisah pasal seorang budak lelaki yang bernama Angus Macmarrow yang menemui sebiji telur misteri kat tasik Loch Ness kat Scotland,tiba-tiba aku teringat tentang raksasa Loch Ness.Yaa...raksasa Loch Ness yang buat aku rasa seram bila dengar kisah dia padahal dia bukan hantu pun.hahahahahaha..Bengong jugak aku ni kadang-kadang.


Poster Filem Water Horse
Apa bendanya makhluk raksasa Loch Ness ni sampai aku takut tahap gaban ni padahal tak seram pun ni?Ni nak habaq mai ni..
Loch Ness ni adalah nama sebuah tasik yang terletak di Tanah Tinggi Scotland.Loch Ness ni merupakan sebuah tasik yang panjang,besar dan dalam.Panjangnya ialah 37km dan kedalamannya pulak 230km dan lebarnya melebihi 2km.Setenang-tenang tasik ni sebenarnya dia mempunyai satu cerita lagenda mengenai sebuah mahkluk umpama dinosour yang digelar Raksasa Loch Ness atau nama manja dia Nessie.Cissss! Makhluk ni pun ada nama manja..kebudak-budakkan pulak tu bunyi dia..tak matang langsung..huhuhu..
Recod awal cerita pasal raksasa ni ialah pada tahun 565 masihi.Huiiiii...lama dah tu..Dan masa tahun 1933,ramai pulak orang dok buat report kat balai polis mengatakan depa ternampak kelibat raksasa ni semasa depa mandi,basuh kain,memancing atau tengah berak mybe..sapa tau kan depa tengah berak time ternampak raksasa tu..huuuuu.Dan pada tahun 1934,seorang Doktor dari British bernama Robert Kenneth Wilson plak mengaku ada ternampak makhluk tu time bercuti kat tasik tu dan berjaya mengambil gambar raksasa tu..
Nah tengok gambar kat bawah ni..
macam tipu ja aku tengok..hahahhaha

Gambar Nessie yang diambil pada tahun 1934 oleh DR.Robert Kenneth Wilson



Pada tahun yang sama jugak,seorang Pengurus Hal-Ehwal Pertanian bernama Kimberly memberitahu pula yang menurut laporan yang diterima,saksi memberikan imej yang hampir sama mengenai bentuk tubuh raksasa tu.Panjangnya kira-kira 180cm dan lebarnya pulak 90 m(betoi ka ni?),kepala macam ular dan ada bonggol kat belakang badan dia.Apa kena mengena antara Pengurus pertanian ni dengan raksasa ni aku pun taktau..kalau dia sembang pasal tanaman padi,gandum dan jagung takpa gak..hahahahha..hanya ahli Kriptozoologi yang tau.





Tasik Loch Ness.Air yang tenang jangan disangka takdak Nessie..hikhikhik


Sampai la ni,bukti kewujudan Nessie ni tak ditemui walaupun dah berpuluh-puluh ahli Kriptozoologi dok menyisat pasal menatang ni.Walaupun tak jumpa,depa percaya yang makhluk ni wujud dan bila-bila masa ja akan muncul...



Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!