Selasa, November 02, 2010

YEAH..YEAH! NAK KAHWIN...

Waahhhh..
Dengan tak disangka-sangka..Tadi aku dengar mak,Tok dan Paksu berbincang.Paksu nak kahwin..cayalah..
hahahahahah...

Tadi paksu bagitau yang family GF yang pernah bagaitau dia..hantaran 7ribu sekali dengan Mas Kahwin...wiwiwiwwiwiwiiw...
Stail macam famili mak aku la...
Dulu mak aku punya hantaran macam tu gak..sekali mas Kahwin..
Kita bagi contoh..
Hantaran pada zaman mak paling glamer masa tu 3ribu..abah aku sediakan..
Dua ribu untuk hantaran.seribu untuk mas kahwin..

Makcik aku punya zaman...5ribu...
3 ribu untuk hantaran..2 ribu mas kahwin..jadi la 5 ribu..
Haaaa...macam tu la..jadi pengantin perempuan tak rugi sangat..dapat banyak gak tu..
dari mas kawin Rm80 je kan..
Hantaran kasi sama family untuk buat kenduri,faily boleh tambah sikit-sikit kan...Mas kahwin jadi milik pengantin perempuan la..ikut suka la dia nak buat apa kan..hhoho..
Bayangkan..mak dah ada BF..Abah dah ada GF..tiba-tiba depa kawin dua..hoho..apa aku cerita hal mak abah plak ni..
Lepas tu tok nak buat acara merisik sekali bertunang..lagipun dah kenal..buat apa risik-risk lagi kan..mak abah dulu boleh la main risik-risik..depa kan kahwin ikut pilihan family..
Bayangkan mak dah ada BF,Abah dah ada GF..last-last kawin berdua..hohoho...eh,apa hal aku cerita pasal mak ni..
Hujung minggu ni..aku akan teman Paksu beli cincin tunang sekali cincin kahwin..beli siap-siap yang cincin kahwin tu..harga emas makin naik tu masa depan nanti..dah la tetap tempoh bertunang dua tahun...masa tu tah berapa naik pun taktau la..
Waaahhhh..tak sangka..masuk umur 30 tahun.paksu terpikir nak kahwin..lepas ni kalau paksu melancong ke luar negara,tak sorang-sorang dah..ada teman gitu..aaauuwwwww!
hahahha...

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!