Isnin, November 08, 2010

BILA MASA PLAK HARRISON FORD JADI BOMOH NI??MUSYKIL BETOI LA..

Semalam..aku mimpi aneh gila..


Aku bangun dari tidoq nak pi kerja..sebaik sahaja bangun aku terus amik tuala nak pi bilik aiq..skali aku terpandang la muka aku kat cermin meja solek..aku tengok muka sama hidung aku naik berbulu.Bulu-bulu tu pendek dan sangat kasar..Aku pun apa lagi..jerit sambil lari lintang pukang keluar dari rumah.Satu family try ligan aku tapi tak dapat sebab aku naik kancil berenjinkan kuasa kuda belang..
Aku bawa kereta laju-laju sambil menangis-nangis sambil try cabut bulu-bulu tu..tapi tak berjaya la plak..bulu pendek sangat..susah nak tarik..Aku guna pencabut bulu kening yang sedia ada dalam kereta aku pun tak berjaya jugak..memang hampa gila la..Aku bawa lagi laju sampai la aku termasuk dalam hutan banat mana tah..macam hutan Amazon ja..Aku bawa slow-slow kereta aku..takmau bagi calar..baru cat ooo..last-last aku terjumpa sebuah pondok buruk..aku pun pi la bagi salam..ada orang jawab..dia keluar dari pondok tu..rupanya seorang pakcik tua yang muka dia macam Harrison Ford..Aaaaiikkk..Pakcik tu jugak seorang bomoh handal..
Menurut Pokcik yang muka macam Harisson Ford..aku terkena kenan beruk.Untuk membuang kenan aku..aku kena kawin dengan anak raja..Yang uniknya..anak raja tu mesti kena pandai cakap sabah,sarawak,penang,kelantan,perak dan negeri sembilan tanpa ada cacat dari sebutan sikit pun..nak tak hendak aku terpaksa jugak la ikut dia punya petunjukkan..

Pokcik dah tuo...nak bawa spaceship pun tak mampu..sebab stering dio tak pakai power stering..mano nak tahan..sebab tu pokcik jadi bomoh haa..
Bersama dengan pembantu Pakcik Harrisson Ford yang lembut bagai maknyah tapi muka macam Mark Hamill,aku pun bergerak la.Kami meredah hutan banat,gunung ganang,sungai-sungai..Dan berbagai halangan lagi..sampai la kereta kancil aku tak mampu nak teruskan perjalanan bersama kami..Tayar pecah la plak..tension betoi la terpaksa tinggalkan kereta ditempat yang tak ketahuan..berjalan dengan mamat lembut..hadoiii...banyak songeh la..




Nyahhhh!! cantik tak fesyen aiii??Takde siapa pernah pakai tau fesyen ni..Aii yang first tau!
Kami berjalan dan terus berjalan dan kadang-kadang berlari-lari anak sampai la kami bertemu dengan seorang saintis gila bersama anak muridnya yang pendek.Aku pun cerita la masalah aku kat depa..depa nampaknya macam simpati kat aku..jadi depa bagi aku kereta DeLorean DMC-12 depa kat aku.Kereta depa canggih gila..boleh pi masa zaman dulu-dulu dan boleh pi plak masa depan.Tapi aku guna kereta ni sebab nak cepatkan hari ja..perjalanan nak ke Istana putera yang pandai pelbagai dialect bahasa tu amik masa seminggu..aku nak singkatkan la jadi dalam beberapa minit ja kan..crdik tak aku?hahahah


Marty McFly: Doc..takpa ka bagi DeLorean kita kat depa?
Dr Emmet Brown:Takpa Marty..kita kan 1Malaysia.ngeeeh..

Setelah mengeset masa dan tarikh..kami pun berangkat la..tak sampai 5 saat..kami sampai kat depan Istana Tuan Putera..Walaupun mendapat tentangan yang nyata dari pihak istana..tapi aku berjaya jugak melepasinya..Aku pun berlari-lari la masuk dalam istana mencari Tuan Putera,Rupanya tuan putera telah dikurung dalam salah satu bilik dalam istana ni..Kejam ooo..tak baik buat macam ni..cari-cari punya cari..last-last Mark Hamill yang nyah itu telah menggunakan kuasa Jedi dia untuk mencari putera raja tersebut..Akhirnya Mark Hamill yang nyah itu berjaya kesan bilik tu..aku pun apa lagi..dengan kudrat seorang wanita,aku pun pecah la pintu bilik tu..

Alangkah terkejutnya aku bila aku tengok aku tengok muka dan hidung putera raja tu pun berbulu macam aku jugak..Untuk mendapat kepastian,aku telah menyuruh tuan Putera membuat ayat yang sama tapi dalam dialek yang berlainan.Putera tu berjaya jugak..

Menurut tuan putera,beliau kena kahwin dengan wanita yang gagah,baru boleh hilang kenannya itu..bertepatan dengan aku yang gagah ni..kami pun kawin walaupun mendapat halangan sebab aku tak kursus kawin lagi..hehehehe...

Esok pagi..lepas malam pertama..muka aku sama muka putera raja terus takdak bulu dan licin bersinar bak mutiara gitu.Cewaahhh! Yang bestnya putera itu macam Incik Bachok..wawawawawawwa...

SEKIAN SUDAH MIMPI AKU..HUUUUUU!

P/S:Sebenarnya mimpi aku takat masa aku jumpa Mark Hamill ja..pastu aku terjaga sebab terkejut bila tengok Mark Hamill jadi pondan..hahahahhaa..Yang selebihnya aku reka..hahahahha...



Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!