Selasa, November 16, 2010

ORANG KITA TAK KIRA RAYA APA..SIBUK JA TIME TU..

Aku sebenaqnya baru ja balik ni..baru sampai..Aku keluar rumah tadi lepas ja Alia berbuka.Kami pi Kepala Batas kat Komplek Kailan semata-mata nak beli kain untuk kebaya Mimi dan kasut untuk Aloyah.Dah la hujan lebat,tapi sebagai kakak yang baik hati lagi penyayang aku bawa la jugak depa dua orang bi.Tapi apakejadahnya malam raya baru nak cari kain??
Dah la komplek Kailan sesat gila.Aku hairan la..time raya jadi sesak tak tentu hala..pin pon pin pon sana sini..kereta berlaga punggung kereta.Orang berlaga punggung orang.
Macam orang gila..aku pun gila sama tersangkut kat situ.Tak pasal-pasal aku dok maki orang plak dalam kereta.Tapi macam biasa la,aku dok dalam kereta ja tunggu depa.Aku mana minat shopping ni..hhahahaahahaha...tetiba ja gaku tak minat plak..

Lepas ja depa abis shopping,kami berangkat plak ke Bertam Perdana.Nak pi rumah Makcik Fina aku.Dia ada nak bagi set cawan dan jugak aku ada tempah kek coklat kat kawan dia.Sembang ngongam ngongam..Mak call..suruh beli lemang kat simpang nak masuk ke Bertam perdana.Lemang tu memang terkenal,laku gila..tapi aku bagitau mak pukul sepuluh baru aku balik dari rumah makcik..nak setelkan drama Asmara tu dulu..hihihihi..mana boleh tinggal...

Habis ja drama Asmara aku pun balik la..sampai kat simpang tu ja aku tengok punya banyak kereta kat tepi jalan.Sesak pulak,,dari kereta mewah macam mercedes sampai ke kereta convert Mira macam aku(hehehe..) berebut nak beli lemang..mai tang turn aku..

"Pukul 11 malam dik baru siap!!! yang ni semua orang tempah.."

Ahhhhh..tarak pasai aku nak tunggu sampai pukul 11 malam..dah la orang ramai macam kat pesta.Tah pape betul..huuuu..Aku trus belah...nasib baik mak dah beli 2 batang petang tadi kat kedai tu jugak..llain kali beli la siap-siap 20 batang..hahahhaha..

Balik pulak kot Kubang Menerong yang takdak lampu jalan dan terkenal dengan cerita seram,aku bawa kereta laju gila sambil menahan kentut sebab takut sangat.Masuk ja pekan Tasek Gelugoq..Ahhhh..lega kak oiiii..legaa....

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!