Khamis, Mac 10, 2011

AKU SUKA JOHNNY DEPP..TAPI DIA SUKA AKU KA?

Selain daripada filem Si Botak depan Nicholas Cage,aku minat jugak kat Johnny Depp..Walaupun filem-filem lakonan beliau watak beliau pelik dan huduh-huduh,tapi aku suka..Jadi aku nak senaraikan nama filem dan watak beliau pegang la..senang aku nak rujuk ushar...Sebab aku rasa koleksi filem Johnny Depp kat aku banyak yang hilang la..huhuhuhuhu..



1. Sleepy Hollow -Constable Incabod Crane





Oleh sebab filem ni aku paling suka,aku taruk kat nombor satu la..hahahahaha..Filem karya Tim Burton(Pengarah filem feverat aku) ni memang the best la..Walaupun watak Incabod Crane tu penakut macam perempuan tapi aku suka...hahhahaha...Siapa yang tak takut kan tengok hantu takdak kepala naik kuda lepastu penggal kepala orang plak..kalau aku pun takut lari lintang pukang..hahhahaha










2. Pirates Of Carribean (Ketiga-tiga siri filem) - Kapten Jack Sparrow




Kalau ikut kisah benar.Jack Sparrow ni adalah lanun paling kejam kat Laut Carribean masa zaman dolu-dolu la...Tapi dalam filem ni,watak Jack Sparrow adalah watak lanun paling terhegeh-hegeh yang pernah aku jumpa...hahahha..Kalau nak tau pasal lanun Jack Sparrow..Sila cari majalah PERAJURIT keluaran 1994.Bulan berapa aku tak ingat..Tapi ada cerita pasal lanun-lanun kat laut Carribean la.Pasal Will Tunner dan Elizabeth Swan pun ada.Tapi Elizabeth Swan yang sebenar adalah seorang Lesbian....kalau nak baca..mai umah aku..Aku ada simpanan majalah PERAJURIT dari tahun 1993 sampai la...





3. Corpse Bride - Victor Van Dort



Aku rasa filem ni lebih sesuai la kalau lakonan sebenaq.Bukan Animasi...Bayangkan bini anda adalah mayat..kalau life version mesti best..tapi Helena Bonham Carter tak sesuai kot bawa watak Emily.Sebab walaupun Emily cuma mayat..beliau kena cantik la..Helena tak berapa lawa..hahahhahahahhaha..Marah Tim Burton,aku dok kutuk bini dia..hahahahhaha....Victor tu cepat gelabat arrr..sakit hati aku tengok... Tapi aku rasa dia cute..hihihi..gatai..




4.From Hell - Inspector Frederick Abberline



Filem benar pasal pembunuh pelacur yang diberi gelaran Jack The Ripper masa tahun 1888 ni buat aku senak perut aarr,..nak termuntah pun ada..Kejam sangat...Dah la Frederick tu pun dok serius ja...lagi senak perut..tapi best la..otak aku pun bekerjasama dengan Frederick memikior jugak sapa la Jack The Ripper ni... hahhahahahhaa...



5.Edward Scissorhands - Edward Scissorhands






Gila aku menagis tang last filem ni..huhuhu..Kesian Edward,dah la lurus..kena tuduh macam-macam plak.....Dah la percintaan terhalang lagi,memang tak boleh bersatu pun kalau difikir akal logik kan..Sungguh suci hatimu Edward..Ewaahhhh..bukan main lagi aku ni yerr..Walaupun muka hang berparut tapi aku suka dengan tangan gunting dia tu..Kalau la dia wujud..aku nak culik dia bawa balik umah..hahahhahahaha..Boleh dia tolong aku memasak..hahahhahaha...potong-potong apa yang patut..hahahahhaha..







6. Cry Baby - Wade 'Cry Baby' Walker




Yang terkangkang tu Johnny Depp yaa..hahhaha



Mula-mula aku tak minat tengok filem ni..dah ala-ala filem Grease dah..yang John Tralvota berlakon tu...Semak perut ada nyanyi-nyanyi..Pasal budak sekolah nakal-nakal..Tapi last-last dah hari-hari dok tengok..terlayan jugak la...Aku benci gila tang adik dia yang mengandung tu dengan sorang perempuan yang muka macam nenek tua tu..eeeiii...







7.Sweeney Todd : The Demon Barber Of Fleet Street -Weneey Todd/Benjamin Barker





Bayangkan bini anda dirogol dan dibunuh..kemudian anda dipenjara atas kesalahan yang tak dilakukan.Kemudian satu-satunya anak perempuan yang anda ada diambil dan dijaga oleh perogol bini anda tu..Adakah anda balas dendam atau pasrah.Kalau balas dendam,adakah anda membalas dengan cara kejam bunuh orang kemudian potong-potong mayat,cincang-cincang mayat,kemudian masak buat pai..dan jual pulak pada orang ramai..Euuuwwww...Tapi Sweeney Todd boleh buat..hahahhahaha..







8.Ed Wood - Edward D. Wood






Filem benar pasal seorang pengarah terkenal Holyywood yang nama Edward D. Wood ni memang dibikin dalam bentuk kelakar.Dah kelakar,jadi filem hitam putih plak..Kelakar time bila depa tunjuk masa Ed Wood buat pengambaran filem seram...Adoyai..lawak gila...dengan dialog takbleh blah..hahahahhahahaha..

2 ulasan:

± berkata...

pehhh...sama la taste kita. tapi aku tak suka pun joni depp, aku suka lakonan dia jer

aku tengok semua filem abg joni yg hang senaraikan tu kecuali cry baby dan ed wood. byk sebenarnya filem best2 yg dia berlakon. antara filem lain yg aku suka Chocolat, Donnie Brasco, Public Enemies, Benny and Joon dan What Eating Gilbert's Grape (WEGG). aku penah review pasal filem WEGG ni kat blog aku

Mrs Poyo berkata...

Dark Half...

haaaa..sebb tu senarai aku sampai 8 ja...aku malas nak tulis dah..elok la hng sambung..hihihihi

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!