Jumaat, Mac 04, 2011

HARI JUMAAT HARI BIZI..

Hari ni hari Jumaat dan hari Jumaat adalah hari yang paling sibuk kat Penang ni kalau nak dibandingkan dengan hari cuti hujung minggu Sabtu dan Ahad.Bila hari jumaat ja..Pejabat pos,pejabt pendaftaran,KWSP,bank-bank semua penuh dengan orang ramai..Setiap kali hari jumaat ja benda-benda ramai-ramai di mesti ada..Dah la pejabat-pejabat perkhidmatan dah penuh dengan orang ramai..Lepaih tu jalan raya pun jem jugak..Arrggghhhh!! Byangkan dari Seberang Jaya nak ke Bukit Mertajam amik masa sejam lebih sedangkan kalau diikutkan 1o minit hingga 15 minit ja...huiii..Aku syak hari ni orang-orang dari Sungai Petani pakat-pakat turun Penang nak buat urusan sebab depa kat sana Kedah,cuti..Jadi nak buat urusan senang la mai Penang.Macam orang Penang yang pi buat pasport kat Sungai Perani masa hari ahad sebab Penang cuti time hari ahad..Contoh terdekat,Yazid..hahahahhaha

Tadi aku pi pejabat KWSP nak amik penyata terbaru aku..Ya Allah..ramainya tuhan saja yang tahu...Aku tak amik penyata kat mesin pun sebab Kad pengenalan aku punya cip rosak..Jadi aku terus pi kat kaunter jela..Selalu kaunter untuk amik penyata takdak orang pun..Tapi hari..nak..amik hang..beratur panjang..Berpeluh akan kaunter tu..hahahahhaha...

Setel ja amik penyata,aku ngan Khausar terus nak balik Bukit Mertajam..tapi macam aku cakap tadi..Jalan jem..Argghh..Sakit kepala aku!
Huhuhuhuhu..

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!