Rabu, Mac 16, 2011

MENGGUNAKAN STATUS DIRI SEBAGAI SUAMI UNTUK PISAHKAN HUBUNGAN ISTERI DENGAN KELUARGA DIA.NI CONTOH SUAMI YANG BAIK KA?

Cerita ni cerita benar..Aku rasa tak tahan gila la dengan tinggah laku dia.Aku rasa macam nak hantar emel kat dia bagi link entri ni kat dia..Aku tak peduli dah apa tindakan dia kat aku kalau dia baca entri ni..kalau dia nak mai balik Penang cari gaduh dengan aku..sila kan..Wa tarak takut sama lu bai...


Aku taktau la apa masalah hang sebenaqnya..Kalau hang mai dari family yang kucar kacir,adik beradik selalu bergaduh,tak berteguq sapa antara satu sama lain,maki mak sendiri tu bukan bermaksud hang kena ajar bini hang jadi macam family hang jugak.Hang umur dah nak masuk 40 tahun tapi perangai mengalahkan budak lelaki tak baliaq(baligh) lagi.Takkan sebab mak mentua hang mai rumah hang semata-mata nak melawat bini dan anak-anak hang selaku anak dan cucu dia hang nak maki hamun bini hang sampai halau dia keluaq dari rumah.Hang sedaq sikit rumah tu atas nama siapa bai..atas nama bini..Segala harta yang ada kat hang tu..semua atas nama bini hang..Hang ada pa?bagi susah bini hang lagi adala la..bangkrap tu buat cara bangkrap la..Blacklist punya olang.

Apa masalah hang kalau mak mentua hang mai rumah.Mak mentua hang bukannnya nak menyebok pun hal rumah tangga hang..Takat mai tidoq sehari ja pun..Yang hang halau macam dia tu anjing pasaipa..??Gila ka?Hang ingat sikit..taraf mak mentua hang tu sama taraf dengan mak hang sendiri hang tau..

Hang dah lupa ka?masa hang bangkrap dulu..masa hang jatuh susah dulu..Siapa yang dok hulur duit bagi makan kat hang..Mak mentua hang dengan Arwah bapak mentua hang jugak..Nak beli roti 50 sen pun tak mampu dulu..mak mentua hang jugak dok bank in duit setiap bulan kat bank bini hang..hang pun makan minum atas duit tu la..Lepas tu abang-abang ipar hang..kak-kak ipar hang hang baik punya pi KL kasi duit bagi hang dengan bini hang duit makan..hang dah lupa..??Nak harap family hang?harammm!! Nama ja kerja kerja bagus-bagus..engineer la..hapa la..tapi depa pulau hang..hang tak ingat..Bila dah mula senang..Perniagaan makin maju..teruih lupa jasa orang..Depa pun tak minta la hang balas jasa depa tu..tapi berpada-pada la...sampai teruk macam ni..apa kes?Depa tolong hang sebab bini hang tu adik depa ja..kalau tak..boleh pi berambus la merempat..

Apakejadahnya hang cakap adik-beradik bini hang mai melawat rumah hang tu menyusahkan hidup hang..Hang ingat hang kaya sangat..??Awat hang asal dari anak datuk datin ka?anak datuk pun tak macam ni punya perangai..Ni depa pun tarak heran la..depa lagi senang dari hang..cuma takmau tunjuk ja..bersederhana ja hidup depa..kalau tak silap aku..hang la yang susahkan hidup depa masa hang susah dulu..ada depa ungkit?tak kan?

Hang ni memang kurang ajaq la kan..main ikut sedap mulut ja suruh bini hang dengan anak-anak keluar dari rumah hanya sebab mak mentua hang mai tidoq sehari kat rumah hang..Awat hang ingat hang hebat sangat..?Kalau takdak bini hang...hang tarak boleh dapat aihh kemewahan yang hang ada la ni..Lepas tu hang boleh kata pulak mak mentua hang menyusahkan..buat semak ja mai rumah hang..Ni..kalau bini hang boleh jaga mak hang bertahun-tahun sebab mak hang sakit..semua kena bini hang buat..basuh berak..bagi mandi,bagi makan..langsung tak merungut,tapi mak mentua hang yang mai rumah hang..Siap masak untuk anak-anak hang makan..hang kata menyusahkan hidup hang?buat semak rumah..memang kurang ajar gila la hang ni!!

Aku ingat lagi apa hang buat kat anak sedara bini hang..ada ka patut hang tinggal dia kat tepi jalan dalam hujan pi makan dengan anak hang lepas ja habis tengok konsert..Hang gila ka buat macam tu?Hang ni takdak hati perut ka?Nasib baik kawan hang kebetulan ada kat situ tolong anak sedara bini hang..Kalau tak aku taktau la..Bro..kalau hujan rintik-rintik takpa..ni hujan lebat bai..tengah malam pulak tu..Nasib baik dia lelaki,kalau dia perempuan,lu tak pikir ka bahaya dia..??Sekali lagi aku cakap hang ni gila la..hang ada masalah jiawa kot..Tekanan dok kat KL buat hang jadi sewel macam ni kot?Tapi aku tengok orang lain ok ja pun..tah-tah hang keturunan sakit jiwa pa..?Sebab semua orang tau kak hang ada masalah mental..

Dah bertahun-tahun hang kawin ngan bini hang..sampai beranak 4 dah pun..Family bini hang memang dah tau dah perangai hang..Tapi depa buat tak reti ja..layan hang elok macam biasa..layan anak-anak hang elok kalau anak hang mai rumah depa..Tapi bila anak-anak depa mai rumah hang..hang buat acuh tak acuh ja..siap tutup pintu kuat-kuat tanda hang tak suka..Tapi depa sabaq..Tapi bila hang buat macam tu kat mak mentua hang..Ingat senang-senang depa nak biaq?tu mak depa la bai..mak depa...Hang tunggu masa la nak kena taruk ngan abang-abang ipar hang..dengan biras-biras lelaki hang..

Aku taktau la apa problem hang..dalam family mak mentua hang..hang la menantu paling haprak..Menantu dia yang lain ok ja aku tengok..Takdak masalah..Siap gilir-gilir bawa balik mak mentua hang pi rumah depa..Tapi hang?Memang sakit jiwa ni..aku rasa hang patut jumpa doktor la..takut la jugak mana-mana fius otak hang tercabut ka..Apa guna hang semayang 5 kali sehari kalau hang punya perangai macam haprak..kurang hajaq dengan orang tua..

Lepastu hang boleh kata bini hang menderhaka kat hang,tak cium bau syurga sebab bagi mak mentua hang mai rumah..Helo brader...lu belajar agama ke tak hah?Kalau menderhaka kat mak sendiri tu takpala..tak berdosa.Macam tu?Hang belajaq mana?ustaz mana ajaq hang?Ustazah mana ajaq hang..aku pelangkung kasi..Apa?ingat aku tak berani buat?Kesian kat bini hang weii...tersepit antara hang dengan mak dia..Hari-hari menangis..Apala dosa dia kan?Punya la setia kat hang..Susah senang dia sanggup dengan hang..Macm ni balasan dia dapat?
Hang boleh suruh bini hang buang keluarga sendiri semata-mata kerana hang..Hang tarak ada hati perut ka.?Bini hang cukup baik dengan family dia..rapat dengan adik beradik..hang boleh buat macam tu..bagi dia menderita..Suami jenis apa hang ni?

Haai..aku taktau la...Manusia jenis apala yang mak hang lahirkan hang ni..Kesian kat mak hang...dapat anak macam hang..Kalau aku jadi bini hang..Dah lama aku tinggal hang..Peduli apa aku kalau jadi janda anak 4..Aku ada kerjaya yang bagus,berpangkat..berharta..Suami boleh cari la..tapi mak ayah..adik beradik..hanya saatu ja dalam dunia ni..takdak tukar ganti..takdak jual kat mana-mana.Tapi tu la..bini hang bukan macam aku..walaupun dia berpangkat..berharta..tapi dia setia kat hang..dia tak tinggal hang..sanggup menderita...Aku taktau la sampai bila dia nak tahan sabar dan tanggung derita sebab hang..

Cakap banyak pun tak guna..orang macam hang ni tarak ada hati aaihh...Heeiii..rasa macam nak bawa lari bini hang dari rumah cam neraka tu ja..

4 ulasan:

weengurl berkata...

laki tu meroyan kut...tu jadik lagu tu..klu aku da angkat kaki dah wei..blah je...

Amira Amair The Poyos berkata...

Ween..

tu la aku plik gila dgn prangai..bygkan masa ari nikah depa dlu dah boleh buat bini dia mnangis skan..sjak tu aku rs ada sumthing wrong ngn mamat ni..tgk2 btul la..

Aku x prnah jmpa lg mamat mcm ni seumur idup aku...mcm sewel ja..

Penanggah berkata...

eiii geram jer kat mamat tu.. mau jer karate pokok pisang kat sebelah gua ni...

Amira Amair The Poyos berkata...

Penanggah..

gua dah karate batu kat seblah gua ni..siap patah 8 lg sbb geram kat mamat ni..hahahah

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!