Khamis, Mac 17, 2011

PONTENG KERJA

Masa aku kerja dengan Incik Arkitek sebagai kerani tapak dulu jaga site memang best..Tapi dalam-best-best pun mesti la rasa boring jugak kan sebab dunia aku hanya mengadap pekerja Indon,Bangla dan Vietnam.Kadang-kadang pagi-pagi lagi aku dah setel kerja aku panjat sana panjat sini..Mai tengahari,dok ja dalam kabin melayan tenet.Penyelia tapak yang lain termasuk penyelia tapak satu company dengan aku selalu takdak..Sebab selain projek ni..depa kena jaga projek lain sama..Jadi aku kena galas tanggungjawab untuk tengok-tengok keadaan kat Site.

Satu hari,selepas sembahyang Jumaat,abang angkat aku dari Alor Setar call..

"Adik..hari ni abang cuti..nak pi Penang..dalam perjalanan ni..jom tengok wayang sekali.."

Jadi aku pun setuju la...lagi pun site tempat aku kerja dekat dengan Seberang Jaya..dekat dengan Bandar Sunway Carnival..takdak hal la..hehehe..Jadi lepas ja aku setel kerja dengan Kontraktor,aku start enjin kereta pi Sunway Carnival.Sampai ja kat sana..Aku terus pi tingkat 3 bahgian panggung wayang.Abang angkat aku dah tunggu siap beli tiket lagi..Filem The Mummy 3.

Jadi kami pun masuk dalam hall la..dah dapat tempat duduk..aku pun mesej-mesej dengan kawan lelaki yang lain.Abang angkat aku tak ingat buat apa..dok ngorat perempuan sebelah dia kot..hahahahahahha..Tengah dok mesej,tiba-tiba ja aku dengaq macam orang panggil nama aku..Ingatkan khayalan aku ja..tapi..


"Woi mira!!!!" Satu jeritan diiringi beberapa butir popcorn kena kepala aku..Jadi aku pun pandang belakang..Haiyaaa!!!! Penyelia tapak aku maaa...hahahahahaha..
Oooooo..patut la asyik hilang..dia dok pi layan wayang noh...!!

Sejak dari itu aku dan dia bersepakat melakukan kerja-kerja terkutuk ni tanpa pengetahuan Incik Arkitek yang jauh dok kat Ampang sana..hahahahahahah...

2 ulasan:

weengurl berkata...

haha...gila lawak...bestnya..penyelia pun bole goreng..hahaha

Mrs Poyo berkata...

Ween..


zaman keja kat site adalah zaman paling best dlm idup aku..hahahhaha..
Semua satu kapla..

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!