Sabtu, Oktober 09, 2010

MALAS MENULIS,TAPI NAK MENULIS

Awat la pagi ni rasa malas nak menulis taktau.Ada benda yang nak dicerita,tapi malas nak tulis panjang-panjang.Bila aku tengok balik entri lama-lama aku,mak aihhh..panjang-panjang..macam-macam aku cerita.Sekarang ni,jadi pendek..kadang-kadang jadi malas sangat-sangat.

Kalau diikutkan,aku minat menulis.Dan aku banyak menulis cerpen dan jugak novel.Kawan-kawan aku selalu suruh aku hantar karya aku kat mana-mana.Tapi aku jadi malas la.Last-lazst depa la jadi pembaca setia aku.Tapi sayang hasil karya aku musnah dalam satu letupan pc bila pc aku meletup secara tiba-tiba masa aku tengah layan menulis.Habis satu rumah blackout.Bila aku hantar pc aku kat Pakcik Nizar yang dulu rakan sekerja Abah aku,yang kini dia plak jadi rakan sekerja aku,dia buka tengok pc aku,rupa-rupanya ada cicak mati..ok,kes cicak mask pc terjadi masa aku baru tamat belajar kat Politeknik.Tapi Pakcik Nizar dah siap cerita pasal tu kat opis.Tak pasal-pasal aku dituduh mejatuhkan hukuman kerusi elektrik kat cicak tu.

Takmau cerita pasal cicak,aku cerita pasal aku punya bakat menulis yang tak berapa berbakat.Aku tak ingat tajuk-tajuk cerpen yang aku tulis,cuma aku ingat ja jalan cerita dia,...

Loh..aku malas ah nak tulis..
hahahhahahhahahahhahahaha

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!