Khamis, Oktober 21, 2010

DARI CERITA HAL SEMALAM..SAMPAI MASUK KE HAL POLITIK

Semalam aku tidoq awal gila..pukul 8 lebih..tu pun tertiduq kat ruang tamu masa tengah layan tengok tv.Tah macam mana tah boleh tertidur.Pukul 9.30 adik aku Mirul gerak aku suh masuk tidur dalam bilik..Masuk la dalam bilik..pukul 10 lebih..Yazid,kawan seopis aku call..ada hal yang membabitkan kemuskilan hati dia..tak pasal-pasal dalam keaadan mengantuk,aku tolong setelkan.
Huhuhuhuhuhuhuhuhuhu..

Pagi tadi,pukul 7.20 aku aku dah keluar rumah.Kena keluar awal la sebab abah nak ngantar aku dulu kat BM lepas tu nak ke Seberang Jaya pulak.Tau-tau la BM macam mana..sesak gila nak mampus.Bukan bandar besar pun.kaang jem kang lambat pulak abah aku tu.
muahahahhahahahaha....

Semalam lepaih ja balik dari kerja,aku hantar terus kereta aku kat bengkel.Sementara nak tunggu abah aku mai ambik,aku layan sembang dengan semua orang yang ada kat situ.Macam-macam hal la depa ni..macam-macam masalah.Baru aku tau,selain kedai kopi,orang laki-laki suka menyembang isu semasa kat bengkel kereta jugak.Tak pasal-pasal aku yang dikategorikan sebagai ahli-ahli atas pagar yang tak menyokong mana-mana terlibat dalam perbualan politik yang entah apa-apa..
Bila aku bawa keluar satu ayat..

"Politik Malaysia macam pukimak la Uncle...U tak payah cakap la ini bagus,itu tak bagus..semua sama sahaja...sama-sama parti pun mau gaduh..gila kuasa..gila duit..gila perempuan..gila lelaki hensem..fikir cari jalan macam mana mau jadi kaya lagi bagus.."

Kemudian uncle sama pakcik tu gelak sakan sambil kata betul jugak ayat aku.
Zaman la zaman cari duit,cari harta dunia..cari harta akhirat..politik tolak tepi dulu la...
sampai masa nak mengundi..pi mengundi jela..dah tu tanggungjawab kita untuk negara..

Yang cakap pung pang pung pang buat apa..
masuk habis bab-bab agama..
last-last petang tu nampak hang masuk sport toto jugak..
buat malu parti politik tu ja..
bodoh!!

Cakap bukan main lagi nak keadilan untuk rakyat..
nak setel hal rasuah..last-last ko sendiri kasi duit kopi kat tukang temuduga asalkan anak ko dapat kerja..bukan rasuah ke tu?

Cakap jangan timbul isu perkauman..
nak 1Malaysia konon..
Last-last bila dok kat kedai kopi..bukan main lagi perangat isu perkauman..


Macam tu la politik ye adik-adik semua..
Semua takble pakai..

2 ulasan:

Penanggah berkata...

politik adalah kerjaya yg kedua tertua didunia dan hampir sama dengan yang pertama.. camnopun gua adalah pengokong taksub parti Buluh Lomang merngkap AJK Pusat.. tp gua hangin jer bila baca surtkhabar sari dua ni.. bukan per dari muka 1 smpai muka 79 smua criter pasai pelawak ampu kt PWTC.. nasib baik gua baca paper free x la marah sngat..

Amira Amair The Poyos berkata...

haaaa..
bru lu tau..
wa parti pagar berduri pun hangin baca paper jugak..nasib baik wa cilok paper pakcik satu opis..kalau gua beli sendiri..gua mmg pi PWTC karate pankreas dorg..
muahahahhaha

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!