Sabtu, Oktober 16, 2010

MASALAH...

Suphai..salah seorang dari kawan baik aku ada masalah dengan kerja dia..
Suphai sekarang pegang jawatan Kerani Tapak Bina.Macam aku dulu masa kerja dengan Incik Arkitek dulu..tapi tak silap aku dia naik pangkat jadi Penyelia tapak kot..
masalah dia la ni..

pravitra suksisai: miraiarrr
Mira Amair: yaaa..
pravitra suksisai: tadi pagi aku msj, ang sombong
Mira Amair: hang msg aku kaatna?
pravitra suksisai: ym la
Mira Amair: phai..
Mira Amair: kalo hang ym aku..tapi aku tak layan..
Mira Amair: aku takdak la tu..
Mira Amair: laptop ja trpasang..
Mira Amair: bukan aku penah gtau ka dlu?
pravitra suksisai: tapi ang pnya ym sat on, sat off... tu ar aku tegur wei
pravitra suksisai: xpe2
pravitra suksisai: huhu
Mira Amair: mybe adik aku kot..
pravitra suksisai: mybe la
Mira Amair: huhuhuhu
Mira Amair: ni bru aku main ni..
pravitra suksisai: ok

Hahhahahhahha.....ni sembang kosong antara aku dengan Suphai ja ni..
Ni baru dia tanya aku soalan..pasal rumah..



pravitra suksisai: aku nak tanya lunas tu kt mna?
pravitra suksisai: dekat ka dgn kulim?
Mira Amair: dkt sgt la..
Mira Amair: lunas under kulim la..
Mira Amair: awat?
pravitra suksisai: oo
pravitra suksisai: ok2
pravitra suksisai: x da lah tanya je
pravitra suksisai: aku ingt nak p cri umh sana duk
pravitra suksisai: hehe
pravitra suksisai: murah-murah x?
Mira Amair: awat?
Mira Amair: nak pindah cni ka?
pravitra suksisai: aku rasa2 cam nk tukar keja la nak p cri keja sana
Mira Amair: loh..awat wei?
pravitra suksisai: xda pe
pravitra suksisai: sja la
Mira Amair: dah dpt keja apa hg nk minta?
pravitra suksisai: blum la
pravitra suksisai: bru nk cri
pravitra suksisai: tu la aku tanya rumh murah2 ke
Mira Amair: kat kulim byk sewa murah2 la..
Mira Amair: mcm tak pernah duduk kat kulim..
Mira Amair: awat tak cri kat penang..
Mira Amair: banyak cmpany maa..
pravitra suksisai: dulu2 la duduk skrg mana aku tau takut kulim tkar wajah kan kedah maju 2010 hehehe(sempat buat lawak budak ni..)
pravitra suksisai: x tau ar tgk dulu cm ner
Mira Amair: tarak maju pun..sama ja..
Mira Amair: hahahhaha
pravitra suksisai: hahaha

Mula-mula dia tak cerita lagi masalah dia..dok buat-buat tanya la plak kan..tapi aku tau perangai si Suphai ni..mesti dia akan cerita punya.
last-last cerita gak..


pravitra suksisai: sbnarnya prjek aku nk siap dh n bos aku surh aku pndah pi buat kt seremban la
pravitra suksisai: tapi tggal skali dgn dia
pravitra suksisai: tapi aku xnak la
pravitra suksisai: kalau ang cam ner?
BUZZ!!!

Sorry..sebenar sambil YM sambil shopping Online dengan aloyah..sebab tu aku tak balas ym dia kejap sampai dia buzz..

Mira Amair: tiggal ngan dia?
Mira Amair: bos hg laki ka pmpuan?
pravitra suksisai: laki la
Mira Amair: dok satu umah?
pravitra suksisai: a ah
pravitra suksisai: ang bz ke?
Mira Amair: tak..
pravitra suksisai: xpe la nti len kali kite ckp ke

Walaupun aku tipu dia kata tak bizi..tapi dia ada deria yang boleh tau aku bizi ke taakk..tu orang kata kawan baik..hehehehe..

Mira Amair: gila dok satu rumah..
Mira Amair: jgn dok cari pasai weh..
pravitra suksisai: lebih cri tmpt len kan?
Mira Amair: ang dok asing tak bleh ka?
Mira Amair: sewa umah lain..
pravitra suksisai: masalhnya jauh dgn fmily lgi,duk sana aku xda spupu smua
pravitra suksisai: takut jgk
pravitra suksisai: dah la kL(main opis dia kat KL)
pravitra suksisai: kalau p blah utara sana ampa smua kwan2 ada
pravitra suksisai: makcik pn ada
pravitra suksisai: singh pn ada (boyfren dia..hehehe)
pravitra suksisai: tu la aku pkir
pravitra suksisai: kalau ang cm ner?
Mira Amair: btul jugak..
Mira Amair: hang ada pengalaman..
Mira Amair: senang dpt kerja wei..
Mira Amair: minta ja kerja kt sini.
Mira Amair: senang wei..
pravitra suksisai: hmmm tu la kn
pravitra suksisai: pgmlan dh 2 thun (sebenarnya 4 tahun..dia silap kira kot..)
pravitra suksisai: tu la tanya rumah tu
pravitra suksisai: bleh ari mggu aku lepak dgn ang plak
pravitra suksisai: ang rasa baik aku cri penang ke cri kt kulim?
Mira Amair: penang la..
Mira Amair: pluang kerja kat penang byk..
Mira Amair: kulim ada apa sgt..kilang byk la..
Mira Amair: org kulim pun mai keja kt sini..
pravitra suksisai: ye ar ok2
pravitra suksisai: tapi aku xmau dh duk dgn auntie aku
pravitra suksisai: ingt nk sewa umh sndiri la
pravitra suksisai: cm ner ok x?
pravitra suksisai: nk bdikari ckit xmau susahkn org dh
Mira Amair: umah kat penang byk maa..
Mira Amair: blah plau mhal..tapi blah sini murah..
Mira Amair: ameer pun bleh tlg cri..(dan lagi masukkan Incik Bachok..)
Mira Amair: kat kondo dia..
Mira Amair: byk ksong ma...
pravitra suksisai: ameer pnya brpe mahai x?
Mira Amair: selalu satu rumah paling murah 350 la..tapi tak lbih dari 500..kalo sewa ramai2 mybe jadi murah la..ameer sewa 1 rumah 3 orang..seorang sratus lbih..
Mira Amair: ok la tu..
pravitra suksisai: a ah ye la kn
pravitra suksisai: tpi bsar x dlm?
pravitra suksisai: brpe bilik?
Mira Amair: satu rumah..3 bilik..dua blik air..
pravitra suksisai: ok la
pravitra suksisai: nti tgk la
pravitra suksisai: bg aku dpt dulu

Haaa..tau pun..cari kerja dulu..baru pikir pasal rumah..nanti kepala hang serabut tau..

Mira Amair: yala..
pravitra suksisai: keja pn duk cri lagi
Mira Amair: bg dpt krja dulu..
Mira Amair: bru pikir umah..
pravitra suksisai: btui2
Mira Amair: ameer dulu dpt kerja bru cri umah
pravitra suksisai: klu ang jd aku ang nk bt cm ner wei??


Mira Amair: aku pn xtau..
Mira Amair: aku pi jgk kot negeri 9..
Mira Amair: hahhahahah
pravitra suksisai: oo
pravitra suksisai: kalau ang brani xpe la(tau pun aku berani..)
Mira Amair: hahhahah
pravitra suksisai: tmpt kja tu dlm kwasan bukit sna
Mira Amair: yaka?
Mira Amair: huhuhuhu..
pravitra suksisai: dah kite pmpuan,kerja site sorang kn
Mira Amair: yela jg kan..
Mira Amair: bgtau aku kwasan tu nma apa?
pravitra suksisai: kwasn tmpt aku bt tu kwasn bkit mont jet(aku taktau..)
Mira Amair: owh..
Mira Amair: dkat dgn seremban tak?
pravitra suksisai: dlm srembn
pravitra suksisai: awat?
Mira Amair: kalau dlm seremban ok..
Mira Amair: hang cri umah lain la..
Mira Amair: jgn dok dengan bos..
Mira Amair: tu akai dia ja tu..
Mira Amair: xkan la dia takleh cri umah kat hg..
Mira Amair: hg ka pkerja dia..
Mira Amair: slalu mjikan tlg cri umah..
pravitra suksisai: ang tau msalahnya ofis aku ni kedekut
Mira Amair: hahahhaha..
pravitra suksisai: dia nk 1 umh je n duk dgn bos
Mira Amair: hahhahha
pravitra suksisai: gila la
Mira Amair: gila..
Mira Amair: hg kna cri umh byr sndri la..
pravitra suksisai: dia xmau rugi byk2 sewa umh
Mira Amair: hg minta elaun umah..
Mira Amair: 120 jd la..
pravitra suksisai: klu dia bg aku umh duk srng tu aku xpe bleh je
Mira Amair: kta kt dia..
Mira Amair: hg byrsndri sewa umah..
Mira Amair: cma mnta elaun umh ja..
Mira Amair: kalau dia taknak bg..
pravitra suksisai: hahahahahahahahahahahahaahahahahaahahahahahahah amng ingat senang dgn cina kedekut ni
Mira Amair: hg kna cri krja lain la
Mira Amair: kat jobsreet byk maa..
pravitra suksisai: duit blance 2 riggt pn dia ambil lgi
Mira Amair: truk btul bos hg..
pravitra suksisai: hahaha
Mira Amair: hg cri keja lain phai..
Mira Amair: cmpany cntruction jgk la..
pravitra suksisai: ye la
Mira Amair: kt jobstreet byk maaa..
pravitra suksisai: ritu tya faizal kt kulim dia kta send resume la bg dia dia try minta kt tmpt dia
Mira Amair: haaa..
Mira Amair: test la phai..
pravitra suksisai: ritu jbsteet aku tgk ada byk jgk
Mira Amair: dh dia nk tlg
pravitra suksisai: tu la
Mira Amair: hg minta byk tmpat phai..
pravitra suksisai: tpi aku pnya prjek kna siap dulu bln 2 ni
Mira Amair: hantar je prmohonan kat byk2 tmpat
Mira Amair: yela..
Mira Amair: sambil2..
pravitra suksisai: n aku nk tggu ambil bonus raya cina dulu
Mira Amair: tak rugi pun
pravitra suksisai: bleh ka minta resume skrg??

Ni nak bagi nasihat...

Mira Amair: bleh laa..
pravitra suksisai: klu dpt ksian dpt la aku xpi lgi
Mira Amair: hg bleh mnta excuse..
Mira Amair: kata bg hbis prokek..
Mira Amair: projek..
Mira Amair: xpa maa..
pravitra suksisai: ye ke
pravitra suksisai: bleh ke cm tu?
Mira Amair: bleh la phai..
Mira Amair: byk yg hang taktau ni..
Mira Amair: aduh..
Mira Amair: hahah
pravitra suksisai: ye la sbb aku xpnah bt kja cm tu
pravitra suksisai: tau 1 kja je
Mira Amair: kalo hg pi interview..
Mira Amair: dapat..
Mira Amair: dia akan tnya hg nak start keja bila..
Mira Amair: bgtau la bila..
Mira Amair: masa interview tu pun hang kna bgtau dia la..
Mira Amair: hang pnya projek nah siap.
Mira Amair: sbb tu cri keja ain..
Mira Amair: lain..
Mira Amair: bleh maa..
Mira Amair: awat tak bleh plak..
pravitra suksisai: oo yg tu aku tau nk ckp tu
pravitra suksisai: cma tkut nti dia tolk plk haha
Mira Amair: tak la..
Mira Amair: ikut dia la nak amik ka tak..
Mira Amair: janji hg jujur maa..
Mira Amair: kalau hg tipu,kalau dpt dia suh hang kerja dgn segera..
Mira Amair: lagi ssah maa..
pravitra suksisai: ok2
Mira Amair: majikan tak suka tipu2 ms mnta kerja..
pravitra suksisai: aku tgk jbsteet byk
Mira Amair: try la phai..
pravitra suksisai: try antar resume la kn
Mira Amair: iya la..
pravitra suksisai: yg faizal tu plak kt kulim tu
pravitra suksisai: try jgk ar?
Mira Amair: try la..
Mira Amair: suma tmpat hg try..
Mira Amair: mna dpt pi ja..
pravitra suksisai: ok
pravitra suksisai: ok thnks
Mira Amair: welcome
pravitra suksisai: bru aku rasa lega bncang dgn ang
Mira Amair: hahahhha..
pravitra suksisai: ye btui wei dh la skrg aku srbut dgn final.prjct n final.exm
pravitra suksisai: huhu
Mira Amair: yaka?
Mira Amair: sabar la..
Mira Amair: ujung taun ni nak abis maa..
Mira Amair: lpas tu bebas la hg..
pravitra suksisai: a ah
pravitra suksisai: bebas dh la
pravitra suksisai: hahah
pravitra suksisai: aku tgk ang jeles je
pravitra suksisai: xpy pkir sal stdy
pravitra suksisai: huhuhu
Mira Amair: aku pn nak study balik maa.
Mira Amair: cri masa yg sesuai..
Mira Amair: mau pngkat tinggi kna ada diploma..ijazah..master maa..
pravitra suksisai: oo
pravitra suksisai: ok2
pravitra suksisai: jm mndi
Mira Amair: ok..
Mira Amair: tata phai..
pravitra suksisai: nti nk kuar p bt prjek(malam pun pi kerja ka?)
pravitra suksisai: bye
Mira Amair: bye..
pravitra suksisai: thnks my fren
Mira Amair: welcome..


pravitra suksisai has signed out. (16/10/2010 7:08 PM)

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!