Rabu, Oktober 27, 2010

RUMAH RIUH HARI-HARI SEBAB SIAPA?

Tadi aku mai kerja naik motor.Bukan aku bawa sendiri motor,tapi aku jadi pembonceng ja.Mirul yang menghantar aku.Aku tak pi kerja ngan abah aku pagi ni sebab aku aku pi opis lewat sikit.Semalam dia balik kerja pukul 4 pagi.Seronok betul kerja bahagian abah aku.Duit masuk banyak la jugak..
hahahhahahahahha..
Tapi tu la...bahagian abah aku bukan nak perempuan sangat pun walaupun bos aku seorang perempuan.huhuhuhu..Eh..apa yang aku pi cerita pasal abah aku plak..

Aku kalau naik motor ngan Mirul memang tak larat nak gelak.Sepanjang jalan dok potprtpotpet.Lepas tu dok buat lawak plak..gelak sampai nak terkencing.Entah apa yang dia merapu.Kalau kat rumah lagi merapu.Kami satu family memang tak henti-henti gelak.Lagi pun rumah aku sentiasa riuh pun..mak aku ada anak 4 orang,tapi macam 10 orang.Incik Bachok dulu pun terkejut dengan suasana rumah aku.
Huhuhuhuhuhuhu..

Masing-masing ada perangai lain-lain la..

kalau aku?mana aku tau perangai aku camnakan..orang yang dok tengok gelagat aku la tau..tapi aku memang kalau balik kerja ja..sembang sampai takdak suara..tanpa henti..Sebelum pi kerja pun sembang lagi.Lagipun apa jadi kat aku dalam sehari tu,aku akan cerita balik kat family aku.Aku plak sebenarnya cepat menangis dan kadang-kadang cepat marah jugak..tapi cepat sejuk..Aku plak suka gelak kuat-kuat..kalau nak tau..satu kampung boleh dengar suara aku gelak macam pontianak ni..hahhaha..

Mirul plak?dia sebenarnya panas baran..cepat naik angin la..tapi dia cakap banyak macam aku dan suka buat lawak la.Mulut dia pun boleh tahan pedih jugak la.Kalau takdak dia sunyi jugak.Dia pun kuat mengusik.Tambah-tambah mengusik Azhan.Azhan plak jenis blur-blur macam tu..mau tak syok mengusik..mesti la syok kan..Kalau menyayi lirik-lirik merapu-merapu ni serah kat dia la..kadang-kadang naik menyampah geram pun ada.Dia suka budak-budak ..suka suki dia ja amik anak sapa bawa balik rumah..main..pastu hantar balik kat mak budak tu..gelong punya otak..
hahhaa..

Aloyah..
hahahhahaa..dia marah betoi kalau aku panggil dia dengan nama Aloyah.Sebenarnya nama dia bukan Aloyah..Nama Aloyah tu paksu aku start panggil dulu kat dia lepas tengok cerita Tiga Abdul tu..Lepas tu semua pakat-pakat panggil dia Aloyah.Sebenarnya nama dia mempunyai maksud yang memang indah la..Alia..Wan Noor Alia..Alia ni panas baran jugak,cepat marah..ketegaq nak mampus..hohohoho..tapi kalau bab memekak menyanyi bagi kat dia la,Habis jiran-jiran sebelah rumah boleh dengar suara dia menyanyi..dia pun cakap banyak jugak..asyik nak bercerita ja...walaupun dia aktif dan panas baran,tapi bab-bab tolong orang nombor satu la..kalau mengemas ngan masak..down terus..tak bleh pakai..hahahahaaa..dia pun kuat gelak jugak..kuat mengusik..tambah-tambah mengusik Azhan..Adooii..apala nasib Azhan..hahhaha

Bajehan...
tu nama panggilan Azhan kat rumah...Paksu yang stat panggil Azhan macam tu..lepas tu semua pakat ikut..Azhan ni blur sikit..susah nak paham apa yang orang cerita kat dia.Cara dia cakap pun skema gila..contohnya..

"Mak,pagi tadi masa Azhan mengayuh basikal pi sekolah..ada lori dipandu laju..nasib baik tak himpit Annn.."

Tengok..ayat macam buat karangan..tapi kalau buat karangan,hahahahha..lawak arr..macam cerita kartun jadinya..Dia ni kuat mengusik..kalau aku mandi,dia kunci aku dari luar..tak pun tutup lampu bilik air..geram jugak..suka buat perangai terhegeh-hegeh dia.Dan cakap banyak jugak.Dia suka bercerita macam aku.Tapi yang buat kami suka dengar dia bercerita sebab ayat-ayat skema dia..Dia memang suka haiwan la..kat rumah aku macam-macam haiwan ada..burung,ikan,geng woderpet,kucing..macam-macam la..naik rimas tengok binatang dia bela banyak sangat.Baran dia boleh tahan jugak la..kikikikikikiki..

Macam mana la rumah tak riuh hari-hari..

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!