Ahad, Oktober 03, 2010

ADA 4,SEORANG HILANG TINGGAL 3.hARAP-HARAP YANG 3 TU KEKAL LAGI

Sepatutnya hari ni aku akan keluar dating dengan Incik Bachok.Tapi baru aku ingat,hari jugak aku kena melawat Tokwan Im aku,abah kepada abah aku yang dah seminggu masuk hospital.Tokwan Im yang dah berumur 98 tahun masuk hospital sebab ada jangkitan kuman pada paru-paru dia.
Ya Allah..semoga Tokwan cepat sembuh.Sudah la aku masih dok terasa lagi dengan kematian tokwan Non..kalau apa-apa jadi pada Tokwan Im aku..berganda-ganda la sedih aku.
Sebenarnya aku ada satu angan-angan yang melibatan kedua orang Tokwan Aku dan kedua orang Tok aku.Oleh sebab aku rapat dengan depa,aku selalu berangan yang bila aku kahwin nanti,masa aku bersanding keempat-empat depa akan menepung tawar aku,merenjis aku.Punya besarnya harapan aku.*dah start sebak ni* Kalau boleh aku nak pasangan aku rapat jugak dengan keempat-empat depa sebab depa la yang jaga aku sejak kecil terutama sekali Arwah Tokwan Non dengan Tok Ma aku.Bila Tokwan Non meninggal,aku rasa ralat sangat.Tapi nak buat macam mana Allah lebih sayangkan dia.

Kalau betul Incik Bachok jodoh aku,sekurang-kurangnya Arwah Tokwan Non sempat jugak jumpa dia.Sempat sembang dengan dia.Sempat ketawa dengan dia.2 bulan lepas tu Tokwan Non meninggal.

Hari ni,nak pi hospital nak tengok Tokwan Im pun tak sanggup.Nanti aku sedih pulak nangis kat situ.hahahahhahaha..dan aku rasa aku patut bawa Incik Bachok melawat Tokwan Im aku gak.Biaq dia plak kenal dengan siapa aku berkawan.Selama ni dia dengar aku bercerita ja.Dan aku rasa sedih jugak la sebab aku tak dapat jaga Tokwan Im kat hospital macam mana aku jaga Tokwan Non aku.Sehari sebelum dia meninggal aku sempat urut kaki dia,cukur janggut dia dan suap dia makan.Dan masa hari dia meninggal aku terus tinggalkan bilik meeting tanpa cakap apa kat bos bila Maklong aku kol bagitau Tokwan Non Masuk Icu.Masa Tokwan Non meninggal pun,aku ada sekali kat situ...
Waaaaaa...aku da nangis..kena cari cerita lawak balik ni..huhuhuhu

Tamau tulis lagi la..kang banjir bilik aku.

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!