Sabtu, Oktober 02, 2010

BERSAYAP

"Mak,akak ada beli satu barang special untuk kita bertiga.Mak,Aloyah ngan akak.."Kata aku merujuk kepada sabun mandi dan khusus untuk wanita yang aku beli kat Perlis tadi.Kelihatan jugak Aloyah menganngkat isyarat penumbuk kat aku sebab aku panggil dia Aloyah.

"Haa..xpala..satgi aku nak tengok apadia.."jawab maksambil sumbat udang besar dalam mulut dia.

"Aku tau hang beli apa"tiba-tiba abah menyampuk sambil angkat kening.

"Apadia?"aku soal abah balik..


"Hang mesti beli Kotex kan..tak pun Stayfree..yang ada sayap tu..boleh terbang-terbang..betul tak?terbang la burung terbang..terbang la tinggi-tinggi.."jawab abah sambil buat gaya sayap dengan kedua belah tangan dia.

Paaaappp!! satu penampar dari mak hinggap kat belakang abah.

"Aduh Ziah..nak terkeluaq makanan..takdan udang-udang nak berehat dalam perut abang.."Abah buat muka berkerut sakit.

Huhuhuhuhu!

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!