Rabu, September 08, 2010

dua hari sebelum raya..

Tadi masa aku balik dari opis nak ke rumah,jalanraya punya keadaan hebat gila.Sesak nak mampus.semua pakat bizi-bizi cari kelengkapan raya.Orang cina sama orang India pun buat-buat bizi jugak semata-mata nak menyesak jalanraya.Bayangkan dari Bukit Mertajam sampai ke Tasek Gelugor bizi sampai kaki kanan aku sama kaki kiri aku dah naik jemu main dengan clutch sama minyak..Dia punya lenguh umpama jauhari mengenal manikam.

Dah la bizi kat tengah jalan,kat tepi jalan pun bizi jugak.gerai yang tak pernah wujud selama ni kat tepi jalan tiba-tiba wujud secara membabi buta umpama kulat tumbuh dengan jayanya kat roti gardenia.Yang jual daging lembu,tulang lembu,susu lembu,kuih raya,baju raya...Yang balik kerja macam aku ni apa lagi.berhenti kat tepi jalan ikut suka mak nenek depa ja..buntut berlaga buntut dah jadi lumrah aku tengok.kereta sama kereta pun ada jugak yang berlaga buntut.Lagi la bertambah sesak.

Balik pukul 430ptg tapi sampai rumah nak dekat pukul 5.30.Satu jam kereta aku melayan dengar maki hamun aku.Nasi baik aku tak puasa hari ni atas sebab-sebab yang munasabah.Kalau tak sia-sia aku puasa tak dapat satu sen pahala pa...

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!