Rabu, September 15, 2010

Filem Feverat aku:Tremors(1990)

Mulai hari ni,aku akan cerita jugak pasal filem yang aku minat dari zaman hitam putih sampai zaman la sebab aku kan peminat filem yang tegar.Untuk first time kali untuk ruangan ni(dah macam paper plak..)aku nak ccerita pasal Filem Tremors..Antara salah satu dari banyak-banyak filem yang aku minat..

Tremors ni mengisahkan sebuah Pekan kecik yang diberi nama apa pun aku taktau kat negeri Nevada.Pekan kecik ni terlampau kecik sebab hanya diduduki tak sampai pun 20 orang.Maknanya Pekan ni macam baru ja ditubuhkan atau dibangunkan.Tapi satu hari,beberapa orang telah hilang buatkan ramai orang heram tambah-tambah pulak ada diantara depa jumpa kereta milik mangsa hilang tapi mangsa takdak..nak kata kena rompak,barang berharga ada..
dipendekkan cerita makan muncul la makhluk huduh tu yang menyerang mangsa-mangsa yang ada..Tambah panik ialah menatang ni boleh kesan mangsanya dengan mengesan haba yang ada pada tubuh mangsa..haaa..berendam la dalam air sampai kecut..hahahaa..
Macam besa la,setiap filem ada Heronya..maka dengan kebijaksaan hero,maka menatang huduh tu dapat ditumpaskan dengan jaya lagi berjaya..
kita tengok Trailer dia sat..




Kita tengok plak gambar-gambar filem ni..






Ni ialah poster cerita termors yee...bayangkan bawah tanah tempat anda tinggal da menatang pelik duduk tunggu masa nak makan hampa ja..huhuhu


Ni dia hero cerita ni..Val dan Earl.Lakonan Kevin Bacon dan Fred Ward..memang lawak la depa dua ni,asyik gaduh ja..masing-masing nak tunjuk hero tambah-tambah si Val tu sebab konon-konon dia hensem la dengan topi koboi dia tu..


Ni la diantara penduduk pekan yang terperangkap dalam pekan tu takbleh pi mana-mana.sekali depa gerak sikit ja..menatang tu muncul keluar dari tanah sambar depa masuk balik dalam tanah..ngeri sangat aiihhh..



Ni la rupa menatang termors ni kan..huduh benor aku nengok ghupernye..dah macam ulat sampah je..dah la mata tak dak..cacat betoi la menatang ni.pastu aku ingat panjang berjela..rupanya pendek je pun..dah pendek,gemuk pula..memang huduh betoi la..


Ok la,tata..banyak kerja nak buat ni..

2 ulasan:

. berkata...

suka juga.

Mrs Poyo berkata...

hang minat jugak nizam?cayalah..

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!