Ahad, September 19, 2010

RENDANG UNTUK MENTUA

Tadi masa aku tengah dok masak rendang kat paksu aku sebab dia teringin nak makan rendang aku dengan lemang yang dia beli,tiba-tiba Aloyah kuih lapis muncul kat dapur.

"Kaklong,hang masak apa?"soal dia..

"Akak masak rendang ayam la.."aku jawab sambil buat taktau kat dia.

"Owwwwhhhh,rendang untuk mentua la ek..."Alia cuba mengusik aku..huhuhuhuhu..

"Kaklong,hang perasan dak yang tahun ni TV3 tak tayang drama Rendang untuk mentua,kalau dak,tiap-tiap tahun dok ulang cerita tu.."Kata Alia lagi.

Haaa..betoi la.Tahun ni depa tak tayang cerita lakonan Fazura tu..baru aku perasan.Tiba-tiba aku teringat cerita tu plak..baguih la sapa dapat menantu macam tu noh..
kalau dapat mak mentua perangai macam tu,tak sanggup aku..
Tambah-tambah kalau dapat biras macam setan kaki menyucuk tu..huuuiii..geram betoi la..

Ni aku buh sedutan sikit cerita ni..
Layannnnn!



Sakit hati aku tau!!

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!