Rabu, September 22, 2010

NAK SAMBUNG BELAJAR KA NAK KERJA?

Sebagai seorang kakak sulung,aku selalu jadi tempat adik-adik aku tanya pendapat terutama sekali Mirul dongga tu.Jadi tadi lepas setel hal duit,dia masuk lagi kat bilik aku.

"Kaklong,pada pndapat hang la,aku patut sambung blajar ka or terus kerja ni?"
Muka dia yang lucu tu bertambah lucu bila dia buat muka serius.

"Bagi aku ka?baik aku pi kerja dulu,kalau aku dapat kerja yang ok la.balajar tu bila-bila pun boleh.hang tua kerepot nak mampus pun boleh sambung blajar lagi.Kalau kerja tak dapat lagi samapi hang tua,tu kena mandi bunga la.Tapi kalau hidup hang kerja tak tentu hala lagi,baik hang sambung belajar plak,macam aku buat la ni"
Aku jawab pnjang lebar ikut aku punya pendapat.

"Tapi aku punya pendapat lain la kaklong.."
kata Mirul sambil senyum kat aku macam unta.

"Apa pendapat hang?"
Aku tanya dia,tak pernah bagi pendapat budak ni,tiba-tiba nak bagi pendapat plak.


"Aku rasa aku takmau sambung belajar,aku takmau cari kerja.Aku dok rumah saja,hang sara aku.Hang kan duit banyak"
Katanya sambil tersenyum best.

Sebentar kemudian,satu tendangan tanpa bayangan hinggap kat belakang badannya diiringi suara sebak dari Mirul.
huhuhuhu!

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!