Rabu, September 15, 2010

Filem Feverat Aku:Jason And The Argonauts(1963)

Masa aku kecik-kecik dulu,antara filem yang abah belikan tape dia untuk aku tonton adalah filem Jason and the argonauts yang dikeluarkan pada tahun 1963.Masa aku kecik dulu mana da dvd-dvd lagi..main video tape ja..

Filem ni mengisahkan tentang Jason yang diarahkan oleh seorang raja yang bernama Pelias untuk mencari bulu emas kambing biri-biri yang berada di sebuah negara yang diberi nama Colchis tanpa dia ketahui yang Pelias la yang membunuh bapa dia dalam satu rampasan kuasa 20 tahun yang lalu.

Untuk memudahkan ekspidisinya yang penuh bahaya ke negara Colchis tersebut,Jason pun telah merekrut 40 orang lelaki yang gagah perkasa termasukla anak Zeus,Raja dewa yang yang bernama Hercules.Hercules ni separuh manusia,separuh dewa yaa..

Sepanjang perjalanan dari negaranya Thessaly ke Colchis,Jason telah melalui banyak rintangan dan tekanan perasan.Namun nasib dia baik sebab setiap kesusahan yang dia lalui,dia akan mendapat bantuan dari Dewi Hera.

Setelah sampai ke Colchis,dia telah bertemu sami perempuan yang bernama Medea,yang membantu dia dalam misi nak mencari bulu emas kambing biri-biri.
Di pendekkan cerita,Ending dia amat baik sekali.Jason kapel Medea.Jason dapat tau sapa bunuh bapak dia.Jason jadi raja..
Setel..
Kita lihat Trailer Filem ni..



Mari kita layan gambar-gambar filem ni..



Poster untuk filem ni..



Ni la Jason lakonan Todd Armstrong,dah macam yahudi mabuk ja aku tengok rupa dia..hahahah


Incik Jason dan geng-gengnya yang gagah perkasa termasuklah anak Zeus hasil hubungan dia dengan manusia,Hercules.


Ini Hera,isteri kepada raja segala Dewa,Zeus.Oleh sebab Jason menyembah Hera,maka Hera banyak membantu Jason dalam perlayaran dia..


Ini Talos,gergasi yang diperbuat dari gangsa yang dihidupkan akibat dari kecuaian Hercules.Hercules tarik diri dari Ekspidisi ni stelah kawan baik dia mati dibunuh Talos sebab rasa bersalah yang amat sangat.


Ni la mahkluk tengkorak yang dihidupkan oleh raja Colchis dari gigi Ular kepala banyak,Hydra bagi meghalang Jason dari mengambil bulu emas biri-biri milik negara dia.


Ni la ular kepala banyak yang digelar Hydra.Memang susah nak bunuh Hydra ni sebab bila ita potong kepala dia,dia tumbung balik lagi banyk..sakit hati betoi la..


Ok la..ni cerita Filem Feverat aku untuk hari ni..
tata..(macam rancangan tv plak..)

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!