Ahad, September 05, 2010

Asal Usul Facebook dan disebalik kemegahannya

Aku ni bukanlah seorang islam yang baik.Selama ni aku lalai jugak dalam menjalankn Ibadah.Tapi semakin aku berumur walaupun disebalik perangai gila-gila aku,aku sebenarnya dah mengalami satu perubahan sedikit demi sedikit dalam hidup.Semakin aku berumur,semakin banyak aku fikir tentang hidup mati aku dan juga apa 'khidmat' yang telah aku jalankan kepada Allah sebagai hambaNya.Kadang-kadang tanpa siapa-siapa tahu aku menangis seorang diri mengenangkan banyak dosanya aku terhadap Allah.
Apa yang aku nak sampaikan ni adalah atas kesedaran aku sebagai orang islam.Terpulang la kepada kawan-kawan samada nak ikut atau tidak.





Pencipta Facebook, Mark Zuckerberg, seorang Yahudi yang lahir di New York pada 14 Mei 1984. Tahun 1984 adalah tahun dimana George Orwell menulis dalam bukunya, sebagai deklarasi tahun peperangan untuk menguasai dunia. Nama lain bagi New York adalah Little Israel (Israel Kecil),sebab kota ini menjadi tempat tumbuh subur dan berkembang para Yahudi di AS. Zuckerberg mengoperasikan Facebook di seluruh dunia di sebuah bilik kecil di Harvard, sebuah institusi pendidikan yang dipegang oleh Yahudi. Dan nama Facebook berakar kata dengan Faceit, sebuah kata yang terkenal sebagai jargon Yahudi dalam menguasai dunia. Jadi, Facebook bukanlah sebuah kebetulan.

Zuckerberg sangat aktif menjadi anggota Alpha Epsilon Pi(AEPi)yang merupakan pertubuhan prsaudaraan mahasiswa Yahudi yang terkuat di Amerika Syarikat dan Kanada.Pertubuhan ini dibina untuk menanam sifat kepimpinan di dalam diri mahasiswa yahudi dan sekaligus menjadi pemimpim bangsa mereka yang benar-benar memahami idea,nilai dan etika yahudi.

Bagaimana facebook mendapat untung?setiap klik yang kita buat ke atas iklan di dalam facebook menyumbang sebanyak $0.50..andai kata kita 1000 pemuda pemudi ISLAM yang klik pada iklan di face dalam masa sejam, keuntungannya ialah $500.. dan bayangkan berapa banyak wang yang anda sumbangkan kepada Zuckerberg dan pertubuhan AEPi nya yang seterusnya disalurkan kepada negara bangsat itu untuk membiayai peperangan di ghaza..Sungguh malang kalau yang menyumbang itu adalah kita..pemuda pemudi ISLAM yang sedang menjadi cercaan negara bangsat itu..

Aepi Diasaskan untuk membantu lelaki yahudi mencari pasangan yahudinya, bertujuan menguatkan hubungan sesama yahudi di peringkat sekolah tinggi dan dibidang pekerjaan, mengekalkan idealisme yahudi supaya terjaga dari sudut nilai, etika dan menyiapkan mereka untuk menjadi pemimpin negara dan organisasi yahudi pada mas depan dalam pelbagai lapangan bidang profesional,berkait langsung dengan israel melalui Ikatan Inisiatif Israel,sangat berkait rapat dengan petubuhan Yahudi/Zionis antarabangsa seperti AIPAC,Hillel, Israel On campus Coalition, aish HaTorah, Chabad on Campus, hasbara Fellowships, B’inai brith International,Shaare Zedek, Chai Lifeline, Holocaust Museum, dan Gift of life.

Jadi memang tak salah aku delete akaun Facebook aku dan aku rasa bersalah sangat kerana selama ni aku tak endahkan nasihat abah aku supaya jangan dok guna facebook ni.

Moga-moga ramai lagi kawan-kawan aku yang lain dapat petunjuk supaya menentang kembali Yahudi ni dengan cara menutup akaun facebook kita.Dengan cara ini sekurang-kurangnya kita berjuang demi agama kita juga.

Yang baik itu datang dari Allah..yang buruk itu datang dari kita..
Allahuakbar!!

Terima kasih kepada Khai Oh Tidak dan Mozek Remaja Ok..

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!