Isnin, Februari 28, 2011

ADAKAH HIDUP AKU MEMBOSANKAN TAHAP CIPAN?

Ada seorang kawan pernah cakap dekat aku,dia lihat life aku masa aku sebagai student dulu adalah life paling bosan dia tengok.Kemudian dia tanya aku,aku tak rasa bosan ka dengan life aku tu?Aku tanya dia balik..Bosan macam mana tu?Aku rasa biasa ja..Dia suruh aku ingat dan fikir balik adakah aku rasa life aku sebagai student dulu tu bosan ka tak bagi aku..
Jadi aku pikir sejenak..


SEMESTER 1

Apa yang aku ingat masa aku Semester satu dulu,hari-hari aku lalui rutin yang sama ja kat hostel mahupun kat kelas..Setiap hari dari hari Ahad(aku belajar kat kedah,jadi ahad ada kelas..) sampai ke hari khamis,apa yang aku buat hari-hari ialah pagi-pagi lepas bersiap ja aku pi kelas,pukul 1 aku rehat pi makan kat cafe..then berjalan balik ke hostel..Mandi-mandi..rehat kejap kemudian bersiap balik pi kelas plak untuk pukul 2 petang..Kalau tak kelas lepas pukul satu tu..aku balik bilik ja terus tidoq..Petang baru bangun,mandi-mandi..pi cafe untuk makan,then balik bilik..rehat kejap tak pun sembang gila-gila dengan roomate aku,pukul 8 malam start study,pukul sebelas malam tidoq.

Kalau hari cuti jumaat sabtu plak,pagi-pagi aku bangun terus pi basuh baju..sidai baju..mandi-mandi,kemas bilik(padahal roomate aku yang kemas..aku tengok ja..macam cilaka ja perangai..hahahaha),tengok movie kat pc sampai muak(Aku tak beli laptop pun macm budak lain walaupun abah nak beli satu kat aku..aku anak yang baik kan..?hahahhaa),pi bilik Suphai menyembang sampai mahgrib..lepastu macam biasa study dan buat asaimen dari pukul 8 sampai pukul 11 malam,pastu tidoq..


SEMESTER DUA

Rutin yang sama setiap hari macam Semester satu tak berubah sikit pun Kecuali ada la sehari tu,hari sabtu aku pi tengok wayang filem X-men dengan Suphai kat Bukit Mertajam(dekat sangat dengan tempat aku kerja la ni..panggung wayang tu pun tak wujud dah..hahahaha).Tu pun aku call mak dulu minta izin nak pi tengok..kalau mak tak kasi memang aku tak pi sebab aku memang selalu tengok wayang dengan adik-adik ja..abah hantar kami,lepastu masa balik abah mai amik kami..sampai la aku besaq gajah pun macam tu la..Sebab tu masa belajaq aku macam tak heran ja pasal nak keluaq tengok wayang tu....Jadi sekali tu ja la aku pi tengok wayang dengan kawan-kawan..lepastu rutin harian aku macam biasa balik..

SEMESTER TIGA

Time ni aku buat praktikal kat sebuah tapak bina sebagai penyelia tapak..Kami ada 6 orang budak praktikal student time tu dari pelbagai IPTA..macam biasa,aku lebih suka lepak kat opis makcik aku(company yang aku praktikal tu adalah tempat yang sama makcik aku kerja) layan youtube..Takpun tidoq dalam kabin ja..hahahahaha..Sekali-sekali join budak-budak tu buat gila kat site orang lain..Imah Bachok turut serta..hahahahaha..


SEMESTER EMPAT

Aku tak dapat dok kat asrama dah time tu..aku dok menyewa ja dengan kawan-kawan.Sama macam Semester Satu dan Semester Dua aku punya rutin..Takdak yang berubah.Sampai kawan serumah aku pun heran,sebab aku ada kereta dan ada motor dah time tu..tapi tak pernah depa tengok aku nak hanging out dengan kawan-kawan ka..pi lepak kat mana-mana ka..pi berjalan-jalan kat mana-mana ka..overnight kat mana-mana ka..macam depa tu,heng sana..heng sini..Tak nampak rupa seharian,takpun 2 3 hari baru nampak muka..Yang aku tau...tengok DVD ja...tak pun balik rumah mak aku,ajak adik-adik pi berjalan-jalan..Dan aku agak jujur jugak la dulu..nak pi mana-mana pun walaupun mak dok jauh,still akan call mak minta izin dulu..kalau mak aku tak kasi..aku tak pi la...hahahhahaha....



Jadi..bila aku ingat balik semua tu..agak bosan jugak la hidup aku...hahhahahahahha..
Tak banyak sangat kenagan aku dok keluar dengan kawan-kawan ka..hapa ka..Sebab kawan-kawan baik aku lebih kurang macam aku ja perangai..Yang kami tau,dok buat gila..buat bodoh dalam bilik..penuh bilik aku dulu dengan kawan-kawan baik yang sama perangai dengan aku..hahahaha..Tapi rasanya tak bosan kot..Tu cara aku habiskan masa dengan kawan-kawan aku..

So,kalau hang rasa hidup aku bosan..itu hak hang..tapi aku rasa hidup aku tak bosan langsung..sebab tu la cara life aku..aku dah biasa..nak bosan macam mana kan..Hahahahahahhaha...

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!