Sabtu, Februari 19, 2011

KASHAF IMANI...MAKSUD NAMA YANG BAGUIH..BOLEH BUAT NAMA ANK NI..HAHAHAHHA

17 Februari lepas,Astro Ria ada tayang sebuah drama yang buat aku terpaku sampai menangis hampa tau dak bila tengok..Tajuk dia Kashaf Imani..masa mula-mula hari tu aku nak tengok siaran Movie,tapi tah macam mana tertekan siaran Astro Ria..Aku tengok Si Syarifah Amani berlakon..Jadi walaupun aku jarang nak layan drama melayu sangat,tapi kalau dah Syarifah Amani punya drama aku layan jugak la..hehehe..Kebetulan Beto Khusyairi Berlakon sama..lagi la aku terus layan..hahahahha..Mula-mula tu tensen jugak tengok solekan dalam drama tu..Macam mayat ja semua..Tah bapuk mana yang solek ni...(selalunya jurumekap kan bapuk..hahhaha)..Tapi memandangkan jalan cerita dia best,pasal alam roh,menginsafkan..aku layan jugak la...Ni sipnosis ikut pandangan aku la..aku yang tengok kan..






Drama ni mengisahkan(macam wartawan buat review filem plak..hahaahha) seorang remaja lelaki bernama Kashaf(Beto Khusyairi) yang tinggal bersama mak dia(Normah Damanhuri),seorang bekas GRO dan adik perempuan dia,Shamim(Wan Sharmila).Si Kashaf ni digambarkan macam remaja yang bermasalah sebab kerja dia ada sikit berkaitan dengan menjual dadah dan menolong kawan dia berniaga burger.Dia jadi macam tu sebab dia tak diajar dengan ilmu agama dengan elok,mana la dia tahu buruk baik satu benda..Lepas tu mak dia plak kalau marah dia suka maki hamun dia..menyumpah-nyumpah dia dengan perkataan tak sepatutnya seperti anak haram..pi mampus lagi bagus dan layanan yang tak sepatutnya la seorang ibu buat kat anak dia..mak dia lebih sayangkan adik dia la..Tapi kan Kashaf ni walaupun dia macam tu..Tapi dia dengan mak dia,dia hormat la..tak melawan..Diam ja..Satu hari kereta adik dia kena tarik,jadi adik dia tuduh dia tak bayar duit kereta tu sebaliknya dia guna..Jadi dia marah adik dia la..mak dia plak marah dia balik..Kecik hati dengan kata-kata mak dia dan adik dia,dia keluaq rumah..Tapi Kashaf ni baguih..dia rasa dia dah kecilkan hati mak dia..jadi dia nak balik minta maaf..Tah macam mana,gangster dadah datang tikam dia..Maka dia pun tak sedaqkan diri(koma la tu..) dan roh dia merayau-rayau pi kat mak dia...Amboi..panjang aih aku cerita pasal Kashaf ni..hahahahaahaha..


Kelazzznya mak..!! aku jadi mak Kashaf tau..Bukan senang nak hayati watak perempuan kuat merokok..Korang jangan Jelessss!





Imani(Syarifah Amani) ni pulak seorang anak yatim piatu yang tinggal bersama dengan tok(Noryati Taib) dia.Mak ayah dia mati dalam satu kemalangan jalan raya.Dalam kemalangan tu jugak Imani ni koma dan bila dia sedaq dari koma ja,dia dapat melihat roh-roh..Sebab tu dia sentiasa pakai spek mata dan pakai earphone.. Jadi Imani ni berjiran dengan Kashaf.Depa tinggal kat flat kat Kuala Lumpur dan dalam diam Si Imani ni minat dengan si Kashaf ni..hehehehehe..







Haaa...selain pegang watak makcik mulut becok macam drama Dottie tu..makcik pandai gak berlakon watak tok yang baik..hahahha

Bila si Kashaf ni tau si Imani ni ada keistimewaan tu..maka Si Kashaf ni minta la tolong si Imani ni untuk bagitau mak dia yang dia betul-betul sayangkan mak dia dan minta tolong jugak kat Imani supaya menyelamatkan adik dia dari boyfriend adik dia yang macam hareeemmmm tu..Huiii..adik dia tu memang kurang ajar gilerrr..abang dia tengah koma kat spital dia boleh menyumpah abang dia lagi..Mak dia yang mula insaf tu dok kontek dia suh dia mai melawat abag dia tu pun dia maki balik mak dia..haaa..sampai mak dia pun rasa menyesal sebab anak yang dia tatang selama ni kurang hajor dengan dia,sedangkan anak yang dia maki-maki selama ni,baik la...







Aku la pegang watak anak dan adik yang kurang ajar tu..Mesti poyo menyampah gila kat aku..hahaha


Last sekali kata-kata adik dia yang buat aku rasa..Fuh ialah bila kawan si Kashaf ni call Shamim ni untuk pi melawat abang dia yang makin tenat..Dia yang baru balik dari disko misko tu boleh kata..


"Kalau ko nak aku jumpa abang aku yang nak mampus tu..ko suruh mak aku doa banyak-banyak minta aku mati..nanti bila aku mati baru aku jumpa abang aku.."


Elok ja dia abis cakap macam tu..terus eksiden..amik hang..mati dalam keadaan mengaibkan...Subahanallah..Tapi macam biasa la...Drama melayu..Akhirnya Allah beri peluang kedua kepada si Kashaf ni untuk sedaq semula time yang sama masa adik dia mati..huiii..

Ni adalah trailer drama ni..








Oleh aku terpaut dengan kesedapan Kashaf Imani ni..Jadi aku pun search la maksud nama ni..Jadi maksud nama Kashaf ialah dapat melihat alam ghaib atau dapat membaca isi hati atau lebih selesa lagi maksudnya ialah PENGETAHUAN YANG TERSEMBUNYI dan maksud nama Imani ni ialah Kepercayaanku..Imanku..haaa....

Ni kalau buat nama anak baguih ni..hahahha

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!