Ahad, Februari 06, 2011

MISS POYO BUAT RUSUHAN

Aku dok asrama..tapi asrama sekolah mana aku tatau la..tapi memang sekolah asrama la..Tengah aku tidoq baik punya satu pagi,tiba-tiba pakgad plak buat pengumuman pakai mikrofon.Katanya Pegetua nak jumpa kami kat padang sekolah.Jadi sebelum pi padang sekolah,semua yang dok kat asrama kena mandi dulu..dalam masa setengah jam ja..lepastu semua kena berkumpul kat padang.Jadi pakat-pakat la kelam kabut pi bilik mandi.Masa tu jugak la ramai yang nak terberak la,nak terkencing la...Jadi aku pi tandas dulu la yang sebelah bilik air.Malangnya nasib aku bila aku pi masuk dalam setiap bilik tandas.Kotoq,busuk...taik tak flush! cinabeng betul..satu bilik ja ok..mau tak beratuq panjang..

Lepas tu aku pi bilik air balik.Sesak gila..lubang air tersumbat,air bertakung..banjir habis dalam bilik air tu..satu jugak yang boleh guna pun..Jadi mana nak dan kan kami ak mandi dalam masa setengah jam..takdan punya la..ramai lagi dok beratuq kat belakang aku.Tunggu punya tunggu last-last siren berbunyi tanda kami kena pi padang sekolah dah..Macammana kami nak pi..kami tak mandi lagi..Pakgud ada bagitau..siapa tak mandi kena rotan 100 kali..kalau lambat turun padang pun rotan 100 kali..apa ni??kami tak diberi pilihan lansung..macam mana nak mandi kalau macam ni punya keadaan?Jadi aku dengan kawan-kawan tak puas hati..kami berpakat buat rusuhan..Jadi budak perempuan sama budak laki bergabung..kami buat rusuhan..gila kecoh sekolah tu..habis cikgu-cikgu kami bedal..pakgud kami pukoi..kami mau pengetua kami turun dari jawatan dia sebab dia memerintah secara diktator..

Kami punya rusuhan tu dari dalam sekolah,merebak ke luar sekolah,lama-lama satu Penang budak-budak sekolah buat rusuhan.Mana pengetua yang kerek tegas sangat,kami suruh letak jawatan..Lim Guan Eng yang main nak pujuk aku and the geng sebab kami la ketua rusuhan pun kami balun sampai lembik..ketua tak ketua..janji kami mau tututan kami dipenuhi..Oleh sebab kami agresiff sangat,kami diburu pihak berkuasa sampai kena lari masuk dalam huta.Bila dah bersembunyi dalam hutan,aku bertemu pulak dengan puak apatah..macam bear dalam filem Starwars:Return Of The Jedi.Bear tu la tolong kami..


Pehal plak kiteorang bleh terbabit plak ni???

Masa dalam hutan,kami menajalankan kehidupan ala Viet kong..Duduk dalam terowong bawah tanah...sebab makan pun susah,aku jadi kurus gila..bentuk badan menawan.Satu hari aku layari internet..Jadi Alezza Kassim nak cari bakat model terbaru.Oleh sebab aku dah kurus,aku nak cuba nasib..Jadi aku keluaq la dari hutan..nak pi KL la konon.Tapi terserempak plak ngan mak aku..Mak aku pun jerit..

"Wooiiii..bangun!!! aku nak nomboq telefon paksu hang!!!"

Cissss..akhirnya aku terjaga..aku mimpi lagi!! Itu sebab la aku tak tidoq lagi ni..sebab semalam aku mimpi yang bukan-bukan dah..mai mana starwars pun aku taktau la..ni kalau aku tidoq ni..mimpi apa pulak taktau la..


Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!