Sabtu, Februari 12, 2011

ADAKAH AKU BAKAL BERKAHWIN?? KUANG..KUANG..KUANG..

Tadi aku dengan Incik Bachok bersembang..Pasal masa depan..pasal kawin..

Well..kami walaupun dah 2 tahun kapel..tapi bab kahwin kami jarang sentuh pun kalau bersembang..Kami hanya pikir..kalau ada jodoh..kami kahwin.Kalau takdak jodoh..kami tak kahwin.Biar la perjalanan hubungan kami,Tuhan yang tentukan..

Tapi pagi ni..aku tiba-tiba saja tah mai angin apatah..persoal dia..agak-agak bila kami akan kahwin mengikut pandangan dia.Jadi Incik Bachok cakap..kalau bertunang tahun ni..Dua tahun akan datang baru dia nak langsung.Bagi dia kumpul duit dulu.Bukan senang nak kahwin..tambah-tambah lepas kahwin,lagi banyak duit yang digunakan.Takkan nak harap mak ayah lagi..betul tak?

Jadi katanya mybe dalam hujung tahun,kami akan bertunang.Itu pun setelah dapat pengesahan dari orang tua(haisshh..macam pengesahan nak dapat kerja haihh..hahahaha).Lepas tu..hubungan berjalan macam biasa balik..cuma status ja bertukar dari kekasih ke tunangan.Biar perjalanan hubungan kami berjalan macam biasa sampaila cukup dua tahun..kalau ada Jodoh..kami kahwin..Kalau takdak Jodoh kami tak kahwin..hahahahahha..


Persediaan ke arah pertunangan,Incik Bachok akan kurangkan aktiviti merokoknya dari sekotak rokok 20 batang sehari..ke 4 batang sehari..Jadi,pembakaran duit dapat dikurangkan,penyimpanan duit dapat ditambahkan..hahahahhahahahhaha..


Kami ambil keputusan taknak bagi tahu orang tua lagi..bila dah rasa nak bertunang baru bagitau..hohhohoho..Tu pun kalau kami jadi bertunang tahun ni la...
hahahhaa..




Aku tau Poyo..hang cukup suka cincin jenis simple macam aku...nanti jangan lupa suh Incik Bachok beli aku..hahahhaha

4 ulasan:

roses berkata...

waahhh seronoknyaa.nak kawen jugaklah mcm ni.!!

amin.amin

cop nasik minyak sepinggan erk.:D:D

smg dipermudahkan rancangan anda.

Mrs Poyo berkata...

Roses..


hahahahha..
kalo ceq jd kawin..ceq panggil nah..
ni baru separa angan-angan..yg betul angan-angan tak lagi..
hahahahh

Tanpa Nama berkata...

yuhuuuuu~ ku tunggu ari ituuu.

Mrs Poyo berkata...

Tiera..

yaaa..kau tunggu la...
hahahhahaha..

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!